Julen.

Julen i år var ju lite annorlunda mot mina 30 tidigare jular.
I år firade vi nämligen hos syster med familj i Lemland. Och jag fick fira med alla mina närmaste, fina F, Hampus, mamma, pappa, Anja, K-J, Gustaf, Felicia och Alexander.

På uppesittarkvällen höll jag kvar vid mina gamla traditioner och åkte ut till mamma och pappa på Föglö. Åt god middag, klädde granen, bastade, drack lite öl och smakade på mammas gudomliga skinka. Precis som tidigare år.


Eftersom inga andra barn (!) var hemma, så fick jag klä granen.


Lite häng med mamma och pappa i soffan efter allas bastubad, med kaffe och konjak.


På julaftonen hann jag en sväng till Ulversö (precis som det ska vara) och önska God Jul till alla dom. Söta Agnes poserade (kanske inte helt medvilligt framför granen. ♥


For hem en sväng innan vi åkte till syster, där höll fina F och Hampus på med sillsallad och vi tillagade en rejäl jul-lunch som vi njöt och blev tokmätta av. Mumma!


Uppdukat!


Lagom till Kalle anlände vi till Vessingsboda där tomten lämnat många paket under den fina granen.


Kalle Anka. Vad annars....


Fredrik och Hampus.


Mitt i allt kom tomten och bankade på dörren. Paketen höll på att bli efter, han är stressad en kväll som denna..


Kolla in den blicken alltså! :)


Även mamma och pappa var lite förväntansfulla.


När tomten delat ut sin säck tog Gustaf och Felicia över utdelandet. Det gick som en dans!





Årets julbord. Maaassa mums!



Njuter av maten och sällskapet.


Gulle-Alex fick också lite julmat.


Åt länge och väl...


Alex var lite krasslig av förkylning och fick feber sen. Men han hann med alla julklappar ändå.

Sammanfattat: En riktigt tokmysig jul med mina närmaste.

Ett minus bara - jag missade Karl Bertil Jonssons jul...




1 mamma:

skriven

Oj,oj va mysigt hela vägen,nästan så man kunde ta det i repris alltihopa.Njöt faktikt av allt detta.

2 Carro:

skriven

Haha, i love Fellans stil på kärran, balans! :)

Kommentera här: