Min helg.


Ack, en sån fin helg. Jag önskar det var helg jämt. Iallafall nästan jämt.

Det tråkiga var att min kära var invalido med andra ryggskottet på mindre än en månad. Extremt frustrerande att man inte kan göra något för att göra det bättre och vis av erfarenhet så vill man döda ungefär hela världen och en själv för att det onda ska försvinna. Det är då man önskar man kunde trolla.




Som sagt. I fredags var det Unga Band 2011. Promenerade från Uncan till bilen i värsta mys-höstvädret. Dimmigt, blött, grått och lövhögar höga som snödrivor. Jag har börjat gilla hösten mer och mer!


I lördags övergick mitt gillande till att ÄLSKA hösten. Det var ett sånt fantastiskt fint väder så jag ville gifta mig med hela världen.
Tog en promenad ner till stan (eh, jag befann mig ju mitt i stan redan innan, men men) och drog fötterna genom alla vackra höstlöv.




Vi hade en lugn kväll med god mat och en massa film i vårt biorum (aka sovrum) med ny projektor. Halleluja - filmerna blir ju så mycket bättre när man:

1. Kan ligga ner med mysiga kuddar och fluffiga täcken.
2. Har en bild som är runt 80" och riktigt bra upplösning.
3. Har godis!




Har även varit ut till Föglö en sväng. Hann träffa familjen med alla gosiga syskonbarn och ett par kusiner med kusinbarn.




Söta Alexander äter plätt-lunch.





Finaste Gustaf och Felicia äter också plätt-lunch (överraskande. Jag vet.)





Gulle-Agnes som var krasslig.





Söt-nöten Klara har blivit så stor!





Fick även träffa mina rara kusiner Linda och Pernilla. Och Simon förstås! Han är rar han med!





Klara busar med kusin Agnes.





Och avslutar med en fin blomma som moster plockat i landet.




Kommentera här: