Dag 11 – Såhär såg jag ut för länge sedan.

Det dröjde lite med denna rubrik eftersom jag av förklarliga skäl inte har digitala bilder från när jag var liten. Det betyder förstås inte att jag är gammal, utan att den digitala tekniken kom lite senare än.. för länge sen. Äsch, vilka dumma bortförklaringar. Det finns bara gamla pappersfotografier på mig själv som barn. Punkt slut. 
 
Jag kommer i håg att jag tyckte jag såg ut som en pojke hela min uppväxt. Jag tror det har att göra med att mamma vid något tillfälle klippte mitt hår kort. Jag vet att det finns en bild på mig och min fina vän Eva vid vårt köksbord efter lekis där jag verkligen (VERKLIGEN!) ser ut som en pojke. Nu hittade jag inte det fotot när jag var hemma hos mamma och pappa, men ska försöka komma ihåg att lägga upp det om jag hittar det någon annan gång, för det är sådär att man fnissar till när man ser det. 
 
Ber om ursäkt för dålig kvalitet på bilderna här, men jag har som sagt fotat av gamla pappersfotografier...

Så här såg jag ut när jag var sisådär 1,5 år. Lite hockeyfrilla och snygg röd manchesterklänning. Rätt söt om jag får säga det själv. En liten grinlisa var jag också, för när jag skulle fotograferas med min syster, så kunde jag INTE sitta själv bredvid henne, nejnej, pappa fick halvligga så han inte skulle synas, så jag fick sitta i hans famn. Trygga, trygga pappa.
 
 
Här är jag lucia i lekis och jag gissar att det är julen 1986. Eva, den andra lucian, och jag var bästaste vänner och vi hade bestämt att vi skulle gifta oss. (Eva - när ska vi slå till??)
Vi var kära i Morten Harket i popgruppen A-ha, som vi satt i musikhörnan och lyssnade på med tant Dorthy och gillade att vara i Mulleskogen med våra luppar och jag  minns så väl chokladen i min Superman-termos. 
Jag är så till mig över att ha ljus i håret att jag inte ens kan hålla händerna rätt. Håhåjaja. 
 
 
 
Ja, här ser jag ut som en tant. Så himla viktig över att vi hade dagbarn hemma, som för övrigt är fin-Carro
Kommer ihåg att när Carro låg och sov så tog jag hennes vagn och gick ut och gick med mina dockor och låtsades att jag hade en egen bebis. När kan det här vara? 1987 kanske. Eller 1986. Och jag kommer ihåg att jag älskade den där rosa jackan, med massa olika knäppen och dragkedjor.
 
 
Här är ett lite "nyare" tidiningsurklipp jag hittade i mammas samling som kan få följa med här.
Det är taget 31 maj 2000. En av de absolut bästa och roligaste dagarna i mitt liv hittills. Den var perfekt från början till slut och vi firade vår merkonomexamen med stil minst sagt. Frissa tidigt som attan så jag var snygg i håret på avslutningen (varför vet jag inte, jag hade ju mössa på mig hela dagen), champagnefrukost med chokladdoppade jordgubbar, examen, smörgåstårta och mer bubbel, middag på Nautical, fest hos Sarah, Knorring och Arken och gud jag vet inte allt. Vi partajade t.o.m med Lennart Jähkel på Arken. Jojo, kändisarna (kändis och kändis..) flockas på Arken lite nu och då.
 
Tja, det var ett par bilder från min barndom (och ungdom). :)
 
 
 
 
 
 
1 Carro:

skriven

Jamen Gud så roligt! :D

Kommentera här: