Sen sist...

 Efter X antal pikar över ouppdaterad blogg så får jag väl sätta mig ner och knåpa ihop något. Det fina vädret lyser med sin frånvaro just nu så då passar det ju bra att göra andra, mindre roliga saker. Som att vika tvätt till förbannelse, betala räkningar, tvätta och plocka i diskmaskinen. Sånt kul. Och så kan man passa på att dra ner gardinerna, slå på projektorn och bara köra Community-maraton. Det har jag också hunnit med. 
Men! Nu blir det lite bloggande också och det är ju roligt bara man tar sig tiden.
 
Så - här kommer en liten resumé över vad som hänt sen sist. Lite drygt en vecka semester har jag haft, har hunnit med flera besök, lite stughäng, bastu, Rockoff, kusiner, vin, Kino, sola, regna, Indigo, altanen och god mat. Och troligen massa andra saker.
 
 
Jag har hunnit haft påhälsning av bästa Cicki. Vi startade besöket med sushi innan vi drog ut i skärgården. 
 
 
Det hör ju till med Munknäshäng när fröken hälsar på. så - vi packade ihop oss och drog till Munknäs fast vädret inte var riktigt på vår sida. Men - Munknäs är ju ändå alltid Munknäs.
 
 
Syster och barn var också på plats så det var livat mest hela tiden. Mysigt livat. Sötnötarna!
 
 
Vi hann också med en båttur med Saga bort till grannkommunen där vi åt en rysligt god middag på Salteriet på Sottunga.
 
 
Söt-Alex.
 
 
Vädret vackrade av när vi åkte hem. Då bara sitter man och njuter av Sagas motorljud och fina vyer.
 
 
Vi hann även med lite uteliv i Mariehamn också. Eftersom vi alltid är på Munknäs när C hälsar på, så tänkte vi att vi att skulle testa något nytt. Så drink och middag på Indigos uteservering slår ju sällan fel heller. 
 
 
 Fin vän med fin drink. ♥
 
 
Det är fler som hunnit med semesterfirning. Bland annat dessa två som kommit på hur mojsigt gosigt det är att sova i husses och mattes säng. 
 
 
 
Vi har hunnit med en motorcykeltur.
 
 
Påklädd till tänderna med läderhandskar och strumpor. Det är inte klokt. Men, det behövdes nog. 
 
 
 
Vi hann med en fika i Käringsund. 
 
 
Vi har hunnit med en rejäl glass i Lemström när man nu för ovanlighetens skulle är i god tid till färjan.
 
 
 
Vi har hunnit åka ut med snipan och lägga lite nät.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har hunnit njuta av snipans ljud och plaskande vatten. Båtliv är något av det bästa man kan göra på sommaren.
 
 
 
 
Jag har hunnit träffa nästan alla kusinerna och fira morbror Bengt också som sig bör varje sommar. 
 
 
Jag har hunnit med att le åt mitt senaste gudbarn Klara som är världens sötgladaste flickebarn.
 
 
 
Och hunnit skratta åt ett av mina andra gudbarn: Agnes förstås. 
 
 
 
Jag har hunnit sjunga allsång ackompanjerade av gitarrer och dragspel med släkten. Och hänga med kusin Niklas och Madde som förstås var med. 
 
 
Jag har hunnit med ett besök till torget, eftersom det är Rockoff. Fint väder, och tre uppträdanden på en kväll, där jag valde att se Maskinen (under resterande drack jag eventuellt någon öl) som gav en spelning med drag som slog mycket. Hela publikhavet dansade!
 
 
Jag har hunnit dricka lite öl med Marcus.
 
 
Och hunnit idkat ytterligare släkthäng med kusin Niklas och Madde och lite av deras vänner.
 
 
Jag träffade fler kusiner.
 
 
Jag hann dricka lonken med fina Carro förstås. Mer party än så blir det inte. :)
 
 
 
Jag har hunnit varit i krogsvängen och druckit drinkar på Kino. 
Och vem fick jag krama där om inte min stora idol - gitarristen i Farbror Fläsk (Rockoffs husband) Anders "Släggan" Eriksson. Ja, jag dog lite. Herregud vilket vackert stycke!
 
 
Jag har hunnit sola och det ville Hörru också göra, så hon kom och kröp in under min hals och spann som bara en liten söt kattunge kan göra.
 
 
Jag har hunnit besöka Arken garden och dricka drinkar och babblat.
Under filt förstås. Någon sommarvärme ska vi inte prata om.
 
 
Och så har jag hunnit med bubbel på altanen en kväll där det faktiskt märktes att det börjar mörkna.
 
Utöver det har jag hunnit med en massa andra saker. Jag har gosat kattungar, jag har bakat, vi har haft besök av  Fs föräldrar och vi alla var ut till Munknäs och åt gott i fina vädret, jag har sovit länge, jag har ätit frukost på altanen, jag har solat lite till, jag har suttit med fotbad och fixat sommarfina fötter (bättre sent än aldrig) med ett glas vin och så har jag förstås bara tagit det lugnt med en bok..
 
Sådär som man ska göra. 
 
Jag älskar semester. Kan man inte få ha det lite oftare? 
 
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Tur att jag kollar här fast det inte skrivs så ofta, så blir man helt glatt överraskad när det dyker upp nåt. :) Ser ut som det har det fint, kära vän! :) Kram / Anna (som inte ens har gått på semester ännu...)

Svar: Men nu har du! Och då tänkte jag blogga lite till. :)
Marina

2 Kusinen från hammarlandet:

skriven

Härliga sommarbilder Marina! :)

Kommentera här: