Ytterligare en vecka har gått...

Tiden går så fort - dagarna bara springer fram. Semestern fortsätter och börjar så småningom sjunga på sista versen, men än finns det några lediga dagar kvar. 
 
De första två veckorna kantades av besök i alla dess former, det har varit otroligt trevligt att få påhälsning, men till en annan gång kanske man ska sprida ut det lite, för det blev väldigt intensivt, även fast det var en positiv intensivitet. :)
 
Vecka två var lite lugnare med besök, men full fart ändå. Speciellt när man har två små kissungar där hemma. Två små rackare som kommit på att toapappersrullen är ungefär det roligaste som finns att riva ut. Extra roligt när husse eller matte glömmer bort att man inte kan hänga upp den mer utan måste gömma den på ett säkrare ställe så man inte sitter där mitt i allt och det bara finns ett klo-klöst pappersark tre meter från toastolen.
 
Så jävla roligt! I alla fall om man frågar de yngsta djuren i familjen.
 
 
Lägenheten på Skarpansvägen är äntligen snart inte vårt ansvar längre. Sista månaden har den bara stått tom och skämts och kostat en jävla massa pengar, så det var (nästan) med glädje jag åkte dit och svabbade av fönstren en sista gång, som våra hyresgäster missat när de flyttade. 
 
Jag tycker ändå att det är ganska roligt att tvätta fönster (konstigt nog gör jag det väldigt sällan ändå) så det var ingen större ansträning.
 
När jag sedan kom hem hade vi fått besök av Tyra och Therese. Vi intog lunch innan vi drog till Lilla Holmen för lite badliv. 
 
En av dessa är INTE badkruka. Gissa vem.... 
 
 
Mamma Therese försöker värma Tyran lite mellan simtagen. Det gick sådär. Snacka fart och fläkt! 
 
 
Tyra med pappa Fredrik.
 
 
Glass i stora lass måste man ha när man är på semester på Åland!
 
 
Och gosa kissorna förstås!
 
 
 
Jag hann träffa gamla fina eliten med tillbehör för en middag på Knorring också. Vi fick sitta i kajutan och känna oss lite speciella. 
 
 
Finaste människorna! <3
 
 
Jag körde macka och macka. Toast Skagen till förrätt, Jägarmacka till huvudrätt? Kolhydrater någon? 
Sist jag åt på Knorring var jag så oerhört missnöjd, men idag var jag mer än nöjd. Och mätt!
 
Så himla glad att jag hann träffa de i stan för ovanlighetens skull. Hade också varit trevligt att fortsätta till Rockoff men jag hoppade det och la slantarna i spargrisen istället. 
 
 
 
Så här går det tydligen till när man vänder sidan till. Lika bra att dricka upp varenda droppe innan någon annan gör det.
 
 
 
Vi besökte även Vikingamarknaden i Saltvik. Jag skäms lite när jag säger att jag aldrig besökt den tidigare, men det har ju varit lite så - när jag har semester har jag varit planterad ute på stugan.
Jag var väldigt imponerad hur fint ordnat det var. Härligt att strosa omkring och titta på alla entusiaster.
 
 
Är man viking måste man såklart ha ett svärd också!
 
 
Vikingen Tyra! Watch out!
 
 
Fredrik utmanade mig i pilbåge också. Jag vann inte. (skyller på att det var första gången jag höll i en pilbåge. Och jag träffade ungefär på en 7-8 som bäst. Och ALLA pilar träffade tavlan på ett eller annat sätt.)
 
 
Vi tittade på vikingaslagsmål också!
 
 
 
Glömmer man glajjorna hemma snor man fin-hatten. 
 
 
När vi kom hem stektes vi lite på altanten och njöt av ett glas kallt vitt vin och konstaterade att grillmiddag skulle passa ohyggligt bra när det var så fint väder. Och vi hade en ypperlig hjälpreda.
 
 
Mumsig grillmiddag ute på altanen. Fredrik, Tyra och Therese.
 
 
Så - det var några saker som hunnits med sen sist.  
 
Nu är det bara att andas ut och njuta av sista lediga dagarna!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: