Tapas.

I helgen var vi ut och åt tapas på Caliente Tapas Bar i Stockholm.
 
Tapas är något av det bästa jag vet. Ofta hinner jag tröttna på vanlig mat innan jag ätit upp, men med tapas är det ju perfekt eftersom det är så många olika saker att plocka i sig. Och så otroligt många valmöjligheter.
 
 
Men eftersom vi hade bord först kl 20, så hann vi ta någon öl på Grappa före, som ligger ett stenkast från Caliente. Hittade värsta myshörnan som vi gonade in oss i och satt i flera timmar och bara hade det bra.
 
 
Riktigt bra. Grappa är himlars mysigt.
 
 
 
Anna och Cicki.
 
 
Camilla, Anna och jag på Caliente.
 
 
Och Gustav och Cicki förstås.
 
 
Ah, jag blir riktigt hungrig när jag ser min meny. MUMS! 
Stekt baconlindad spansk getost med karamelliserad balsamicosås till vänster. (Full pott!)
Croquetas fyllda med serranoskinka och kyckling i mitten. (mums och mättande!)
Och till sist serranoskinka med manchegoost till höger. (ah... kärlek!)
Sen fick jag för mig att jag inte blev mätt så jag beställde in vitlöksfrästa tigerräkor i olivolja. De orkade jag inte med. :(
 
Till det drack jag sangria. Läskande gott!
 
 
Alla var hungriga och njöt till fullo av allt gott vi beställde in. 



 
Tapasmenyn (okej, kanske lite liten text...) 

Gå dit om ni gillar tapas och befinner er runt St Eriksplan. Det är mysigt, gott och SÅ värt det. 
 
 
 
 
 
1 Åsa:

skriven

Men ååååhhhh vad smarrigt med tapas! Och sangria, aahhhh... :) Nu får jag längtan tillbaka till Barcelona!

Angående 24 fit då. Det är en kit med 12 st träningsdvdn, framtaget av fysioterapeuter för herbalife. Det är uppbyggt i tre delar om 8 veckor. Först stabilisering av coremuskulaturen, nästa 8 veckor (dit jag kommit nu!) är styrka, och som sista 8 veckorna är power :)
Och efter 24 veckor är det dags att börja om, så det är liksom tänkt som ett helthetstänk, att underhålla alla muskler och göra dom starka :)
Redskapen man behöver är hantlar, gummiband, ankelvikter om man vill ha extra motstånd, och så har jag för mej att man behöver en pilatesboll, men det är jag lite osäker på...

Passen är mellan 30-45 minuter, och passar ypperligt att göra hemma. Det finns ett färdigplanerat schema om vilken dvd man ska använda när, så man behöver inte ens tänka! :)

Vet inte om jag glömt något nu, men isf är det bara att fråga!
Träningen är superbra, och man behöver inte använda herbalifes produkter i övrigt för att göra träningen :)

Den kostar för 12 träningsskivor + en introdvd 57,60 euro, och finns att köpa av mej :))


Svar: Barcelona har jag aldrig varit till, så det står på min lista. Jag var dock dålig på tapas när jag bodde i Madrid, men det var väl för att jag var så ung. :)
Tack för reklamen! :) Jag ska fundera på't. Vet att jag är lite... dålig på att göra sånt där hemma.... :)
Marina

2 Anna:

skriven

Ja, och så jädrans gott. Jag tänker att man kan gå till Caliente och bara be att få baconlindad getost och sallad. Fy fanken, vad GOTT! :)

Svar: Jag blir hungrig VARJE gång jag tänker på Caliente. Mums!
Marina

Kommentera här: