Hösten är här!

 Japp, nu finns det många tydliga indikationer att hösten är här. 
 
Det här är ett minne blott:
 
Midsommarafton...
 
 
Goodaste mandarinerna/satsumerna eller vad i helskotta de nu heter, finns nu i butikerna. Jag har alltid kallat de för "jul-mandariner", för jag minns att man åt de på julen när jag var yngre. Jag hade nog fel, för de kommer ju alltid i september.
Så - mandariner får det bli. Inte satsumer eller nåt annat pallrigt.
 
 
 
 
Jaa, strumpor innan oktober. Det är hemskt. Men jag frös så hemskt på jobbet så jag var tvungen. Får skylla på att det varit kallt hela sommaren. Och första dagen med strumpor fick förstås bli mina happysocks.
 

Nu ser man igenom syren-häcken vid altanen, det går utför. Nu kan inte pälsbollarna gömma sig längre... :)
 
 
Så här mörkt var det 07:08, onsdagen den 26 september. Alldeles för mörkt om man frågar mig. 
Nu är ju vädret extremt mörkt idag också, så det är väl inte så konstigt.
 
 
Det var någon som inte riktigt vaknat när det var dags att stiga upp...
 
 
 
Även fast klockan var närmare tio minuter innan jag skulle infinna mig på jobbet så tände jag ljus till frukosten, slog på morgonpasset i P3 och läste Ålandstidningen. 
Ville inte gå ut och gå till jobbet.
 
Klockan har precis passerat 8. Det här känns INTE bra...
 
 
 
Mörkt, grått och regnigt. Jag vill ha den där vackra hösten, med hög, klar luft och vackra färger. 
 
Give it to me!
 
 
 
 

Kommentera här: