Ring

Har för ganska längesedan konstaterat att min förlovningsring är för stor. En gång när jag stod nere i tvättstugan i huset och vek tvätt flög den typ av och den har verkligen suttit löst - nästan så jag tappat den. Nu tycker jag det är bättre än när det sitter åt, det är både fult och obekvämt, men det vore ju trökigt om jag skulle tappa den ute någon gång.
 
Lämnade in den hos Wickströms för ett par veckor sedan för att få den 0,5 mm mindre. Eftersom den är så pass bred, så kunde de inte fixa det här, utan ringden fick resa till ända Finland för att slimmas till. 
 
Har väntat och väntat och idag skulle jag äntligen få tillbaka den. När jag kom dit och hon plockade upp den ur påsen såg jag direkt att den såg annorlunda ut. Våra ringa är helt platta och har en rak kant. Den som förminskat min ring hade även rundat kanten, så den blev lite välvd. Precis så som jag inte ville ha den. Åh, jag blev så besviken.
När de plockade fram en likadan så såg man skillnaden hur bra som helst. 
 
Ja, det blev inte att hämta ut någon ring, utan den får skickas tillbaka till Finland så att de får rätta till misstaget. Så jäkla surt! 
 
 
 
 

Kommentera här: