Grått igen

Nu är det snart slut på februari. Bara några timmar kvar av den sista tråkiga vintermånaden.
 
Imorgon är det mars. Imorgon ska det vara vår. Jätteroligt att man läser i Nyan att de lovar snö i helgen (ja, det visste jag ju redan) hårda vindar, och inga plusgrader alls under nästa vecka.
Och att våren inte alls är inom räckhåll, det är någon typ av "störning" i atmosfären eller ozonlagret eller någon annan jävla stans som gör att den inte kommer. Ja, jag slutade läsa där någonstans, så jag kanske far med osanning. 
 
Jag är så less på det gråa. Jag vill ha sol, vår, glada färger, tulpaner och ljusa, soliga kvällar och mornar. Jag vill ha sju, åtta, nio grader varmt på dagarna så man inte ens behöver titta åt vantarna. Är det för mycket begärt? Va, va va?
 
 
Något som däremot är mycket trevligt är att jag går sista dagen på helfart idag. Ikväll ska jag åka och handla.
Det har gått så smidigt senaste veckan/veckorna att jag egentligen skulle kunna fortsätta, men nog fan ska det bli skönt att få äta ett kokt ägg imorgonbitti. Blandat med keso och stenbitsrom.
Jag ska baske mig stiga upp tidigare än jag brukar bara så jag slipper stressa och kan sitta ner, läsa tidningen, dricka mitt kaffe och ÄTA.
Weeeeeei!
 
 
 
1 mam:

skriven

Ja nog är du värd att sitta en extra halv timme i morgon och njuta, tugga väl.Du har varit så duktig,verkligen visat dina karaktärsdrag.Bara att buga och niga,grattis säger vi..mam and pap.

Svar: Tack så mycket mam (och pap!)! Ja, det blir nog en fin start på fredagsmorgonen och hela mars månad det här.
Marina

2 moster:

skriven

Grattis! Nu är du äntligen värd att njuta fullt ut av dina efterlängtade räkor, jag tycker att du varit helt otrolig, all lycka till dej:) Kram!

Svar: Tack gulle-moster! Ja, nu har jag varit och köpt räkor så jag ska få njuta imorgon till lunchen. :) Kram!
Marina

Kommentera här: