Söndagarnas söndag

Ja, jag är tant. Orkar inte som förr längre. 
 
Två dagar, två fester, två sidor av släkten.
 
I fredags var vi bjudna till Alvik och morbror Bengt på middag och kalas. Lika trevlig i vanlig ordning, men jag saknar de där ljumma sommarkvällarna som inte kommer i år. Eller i alla fall inte hittills. 
Det var god mat, god dryck, härliga människor, allsång med gitarrer, mandolin och ukulele. Åh vad jag gillar det!
 
Lördag dag. 27 grader i skuggan, spegelblankt på sjön och sol från en klarblå himmel. Vi for med båt till Skogboda där pappas sida av släkten väntade - och där vi var bjudna på kombinerad bröllopsfest och 40 års kalas för kusin Tommy som blev 40 tidigare i år och i samma veva gifte sig i hemlighet med sin Linda. 
 
Det är något med de här Skogbodafesterna. Det är alltid två pinglor som är uppe till sist, den ena är kusin Annika. Den andra är... *tadaaa* JAG. 
Kl 03:15 började vi spela dragspel, och jag landade i sängen efter fyrarycket. Det är sent. Och extra sent för att vara dag två. 
 
Igår var det nästan 30 grader och sol. När jag körde hem idag så var det mulet med lite skurar och hör och häpna NIO grader!! Och det är den 14 juli.. Vädret - skäms på dig!
 
Känns som sängen lockar tidigare än vanligt ikväll. Nu har jag dock bara två morgnar kvar att stig upp innan det är semester igen! Fint som snus!
 
 

Kommentera här: