Bananplättar

Japp, jag har gjort som alla andra. Fastnat i bananplättsfällan!
Överallt lägger folk upp bilder på sina bananplättar och i helgen fick jag testa jag med. Och blev såld.

Jag menar - plättar är ju något av det godaste som finns. Men, kanske inte kvalar in som något av det nyttigaste direkt.
 
När det sedan är så enkelt så får man ju nästan skämmas över att man inte kommit på det själv och tidigare. 
Man bara mosar en banan och vispar ner ett eller två ägg. I med en skvätt salt och häll på lite kanel (kanel är gott till allt nästan). Stek i lite lite olja, servera med bär eller tärnad frukt och och vill man riktigt lyxa till det, släng på en klick kvarg som grädde på moset.
 
Så. Jävla. Gott!
 
 
 
 
1 mam:

skriven

Jag lagade bananplättar senast idag,med nytinade jordgubbar,mmm.Har gjort det rätt oftasen jag såg det för ett tag sedan från Anna tror jag.Ett bra tips och så gott!

2 Kusinen från hammarlandet:

skriven

Nu har jag ju inte smakat bananplättar men det låter förbaskemej inte gott i mina öron. Fråga mej inte varför. :) Kesoplättar är däremot min favorit och barnen väljer det framför vanliga plättar. :)

Svar: Det smakar ju liksom plätt, fast lite söt variant. Det smakar ju inte varm, muggig banan direkt. :) Sen gör ju tillbehören sitt till. Har man hallon och lite kvarg så smakar ju det rätt mycket oxå. Men MUMS gott. Kesoplättar lät ju gott det med!
Marina

3 Anna:

skriven

Bananplättar in my heart! :) Hur gott som helst! :) Kesoplättarna har jag inte provat än men har ett recept som ser gott ut. Kusinen från Hammarlandet, hur gör du dina kesoplättar?

4 Kusinen från hammarlandet:

skriven

Anna: 2 dl keso, 3 msk dinkelmjöl, 2 ägg, en nypa salt och en skvätt vatten.

5 Anna:

skriven

Jag har ett recept som är 3 msk havregryn, 3 ägg och en paket keso (250 gram) som man mixar och steker. :)

6 Kusinen från hammarlandet:

skriven

Anna: Ok! jag brukar också laga med havregryn ibland men lagar jag med dinkel så brukar jag inte mixa smeten. Blir goda kesopluppar i plättarna då som barnen säger! :)

Kommentera här: