LCHF

Ja herregud. Som om inte jobbet, flytten, försäljningen av lägenheten och allt annat som snurrar i huvudet skulle vara nog just nu, så ska jag (vi) börja expermientera med en ny sorts diet. Nämligen LCHF.
 
Jag har varit emot den i alla tider, men nu har jag bestämt mig för att testa. Och nej, jag hade nog inte kommit på det själv om inte F varit så ivrig att prova. Han har gått på helfart nu i några veckor, men nu är jag bara glad att han ska börja äta igen - för om jag blir pigg, energifylld och glad, så blir han min raka motsats. Han klarar av att leva och jobba (knappt) på sin höjd.
 
Jag är fortfarande inte helt övertygad - men det gäller ju inte att leva ett helt liv på detta sätt, utan att testa ett tag. Och funkar det inte, eller om man inte gillar den, ja, så är det ju bara att sluta. 
 
Svårare än så är det inte. 
 
 
 
 
Dessutom fick jag den här boken i present, med en massa fina recept i (hur sedan Katrin utrycker sig om överviktiga kanske vi inte behöver gå in på här)
 
 
 

Kommentera här: