Skärpning!

Jag har lovat mig själv att inte gå på dessa snabbdieter igen. Har ju gått på xtravaganza ett par gånger och det ger ju snabba resultat, men jag tror inte hjärnan alltid hinner med, utan det är lätt att smyga uppåt igen. Det är väldigt peppande och roligt (nåja) att gå på dem när man ser snabba resultat, men det är ju en "enkel" väg, fast den är jobbig på sitt sätt. 
 
I april bestämde vi ju oss att testa på LCHF. Jag var lite skeptisk. Kände direkt hur alla mina blodkärl stockade igen sig med allt fett. Men gav det en chans. Gillade det. Känns inte direkt som man behöver offra så mycket (förutom mitt älskade plockgodis, som är mitt livs last) utan man får äta gott, må bra och så håller man sig mätt så länge!
 
Fram till sommaren så märkte jag att jag kanske inte direkt gick ner i vikt, men inte upp heller. Jag höll mig där jag var. Jag fuskade då och då, lite mörk 70% choklad slank väl ner då och då. 
 
Sen kom semestern. Bilsemester inkluderar ibland snabb lunch på någon sunkig vägkrog. Pommes, lite godis i bilen, kanske en red bull så man inte somnar när man kör. Under bilsemestern skötte jag mig inte det minsta. 
Sen kom resten av semestern. Häng på stugan, bröd till frukost. Öl i solen. Potatis till middag. Ja, jag tänkte väl lite på lchf, men jag höll den inget vidare. 
 
Sen tog semestern slut. Började jobba igen. Då var det dags att skärpa till sig igen. Men jag lyckades få in lite för många "unnardagar" där. Åt godis säkert en gång i veckan och kanske inte höll så strikt lchf som jag borde. Tuggade tuggummi. Åt läkerol (stevia-sötade förvisso, men bara det där med att plocka i sig är ju sådant man ska vänja sig av med)
 
Nu visar det en massa plus på vågen. Jag känner mig obekväm med mig själv. Plufsig. Alldeles för mjuk mage. Tjocka lår. Rund i ansiktet. Trivs inte helt enkelt. 
 
Så nu är det dags att skärpa till sig igen. Nu är det slut med fusket så mycket det bara går!
 
 
kostdoktorns sida finns bra tips för att komma igång, om någon är intresserad. 
1 C:

skriven

Jag vet EXAKT hur det är och jag är ju precis likadan själv. Men det här grejar du. När man väl kommit till det där att man inte känner sig bekväm i skinnet, då tycker jag alltid det går bättre (i kombination med att man läser inspirationsbloggar typ varje dag så man inte tappar suget. Eller rättare sagt, så man tappar suget) You can do it!! Kram

Svar: Tack söt! :) Kram!
Marina

Kommentera här: