Det där humöret?

Normalt sett, så har jag en ganska kort stubin, men är väldigt kortsint. (alltid något...) Det tänder till fort som attan, men jag lugnar mig lika fort. Kanske inte en helt charmig sida, men ja. Sån är jag.
 
Det här med att vara preggo-monster. Alltså, det är ju märkligt hur otroligt mycket humöret kan svänga. Hur vissa dagar (läs: igår, förrgår....) kan kännas helt svarta. Att man känner sig oälskad och oförstådd och jobbet bara går emot en, kattorna hatar en, maten är äcklig, det är tomt i kylskåpet, tvätthögen är oändlig och diskmaskinen är överfull och det är bara stökigt överallt och helst vill man bara lägga sig ner på Östra Utfarten och hoppas att solen går i moln för alltid.
 
Ungefär. 
 
Sen andra dagar (som idag) så sitter jag med öppet fönster och blir glad av fågelkvittret och älskar ljudet av fiskmåsarna, njuter av solens strålar och det liksom bara bubblar i magen av kärlek till livet.

Varför kan det inte bara få vara så ALLA dagar!? Vem har bestämt att hormoner ska få bestämma över viljan? 
 
 
1 Linda K:

skriven

Vänta bara tills du kommer på dig själv att sitta och storgråta för något meningslöst tv-program, typ Bolibompa då undrar man vad hormonerna i kroppen sysslar med 😃
Kram

Svar: Tja, häromdagen blev jag blöt i ögonen av när någon travhäst gick i mål. Hästar må vara fina djur, men trav hör verkligen inte till mina stora intressen... Fast så länge det gäller djur så har jag nog alltid varit blödig. :) Kram!
marina

2 Frida:

skriven

Ja, jessus hur det kan vara med hormonerna...! Jag började aldrig storgråta eller nåt sånt under min graviditet, och tyckte själv att jag inte annars heller hade några desto större humörsvängningar. Men Daniel är av en annan åsikt. ;) Han började kalla mig för Prussiluskan under tiden jag väntade Matilda :D (och kallar mig det ännu ibland) ;) så säkerligen spökade mina hormoner en hel del ändå. :)
Kram!

Svar: Jag har OHYGGLIGT svårt att tro att du skulle passa in som Prussiluskan! :) Jag tror kanske också att man får ett annat svar om man frågar våra respektive om humör, jag tycker inte heller att jag är så farlig, men F undrar nog ibland. Storgråta är väl inte riktigt min grej heller, men jag är bra mycket känsligare för typ allt och grinar lättare än förr. Och eventuellt lite kortare stubin (stackars ALLA i min närhet)
Nåja, det är ju för ett väldigt gott syfte alltihop, då får man ta lite tårar eller arghet ett litet slag. :) Kram fina!
marina

Kommentera här: