Avslut på jobbet

Det har varit mycket senaste veckan. På jobbet har jag avslutat en massa, sedan har dagarna gått åt till att lära upp min vikarie, så hon förhoppningsvis kan ta hand om mina kunder på ett bra sätt.

Men idag, mina vänner. Idag gick jag på ledigt för lång tid framöver. Halleluja! 
Ledigt kommer det förstås inte att bli sen när bebis behagar kika ut, men jag är ändå ledig från jobbet. Nu behöver jag inte ställa klockan så okristligt tidigt för att åka iväg, utan kan sova ett par timmar till och sedan förhoppningsvis ha lite energi och ork kvar till att fixa hemma, som nu blivit lite lidande pga trötthet och foglossning. 

En liten stund innan jag skulle avsluta det sista idag och visa Marie vad som behöver fixas så ringde telefonen och det visade sig vara en revisor som jag är lite rädd (nåja) för. Tänkte att nu jävlar är det kört, nu måste jag göra om tusen grejer på ett bokslut och förklara vad jag gjort och hur jag tänkt, men hon hade (TACK OCH LOV) bara ett par detaljer som behövde förtydligas i pappren. Det betydde förstås att jag behövde göra om delar av det, men det var inte hela världen. Då var jag dock så trött så jag hoppas att det blev rätt i slutänden.

En och en halv timme efter arbetsdagens normala slut packade jag ihop det sista, stängde dörren och släckte ner. 

Det var lite amerikansk filmvarning här - där packar de alltid sina grejer i en papperslåda när de får sparken. Nu har jag (som tur är!) förstås inte fått sparken...



Nu jävlar ska jag njuta, vila och ta det softish innan livets nästa kapitel börjar! 

Dagens mage. V 35 idag. Ursäkta uppstoppad min. (fattar ej att min mage faktiskt är så stor som den är förrän jag ser mig själv på bild)




Kommentera här: