Snart ett minne blott...

Om 2,5 vecka kommer jag gå på mammaledigt från jobbet. Det betyder alltså att jag i dagsläget har exakt 13 arbetsdagar kvar innan jag ska gå på en lång ledighet. Så lång att jag inte fattar det själv. Förstås kommer jag ju att ha miljarders andra saker att tänka på då, men ändå. Jag har aldrig varit ledig mer än fyra veckor i ett sträck från ett jobb sedan jag började min arbetsbana där vid 2001. Nu pratar vi ÅR!
 
Tanken var ju att jag skulle jobba hela augusti. Min mammaledighet börjar egentligen den 2/9, men det kändes ju fånigt att jobba på en måndag och sen gå på ledigt. 

Sedan blev det ju så att svärmor går till sista vilan torsdagen innan, och då kändes det ju i sin tur knasigt att vara ledig och sedan åka tillbaka för att jobba en dag på fredagen. Så - nu blir det så här. Sista dagen på jobbet blir 27/8.
 
Så himla konstigt. Men spännande och roligt också. 
Kanske jag har orken att ta i lite projekt där hemma innan liten kommer också, det är vad jag önskar i alla fall. 
 
Snart ett minne blott...
(och även fast det ser rörigt ut, så har jag FULL koll på vad det ligger i varje hög. Bara så ni vet. Organiserat kaos helt enkelt) 

Kommentera här: