Lördagsgalej

Känner mig helt bakis och skakis idag. 
Det är väl så det ska vara bär en har varit på galej i Mariehamnsnatten till efter midnatt...

På dagen väntade vi fikagäster, som inte kom. Lite tråkigt och snopet, men så kan det vara ibland. 
Fina F har ju fått för sig att tappa lite kilon och bantar. Det gjorde att det fanns jättemycket kaka till mig!

Får jag säga det själv så blev den oerhört god. Och ingen annan har ju smakat, så jag får vara enväldig domare i detta fall. 

Fina F passade på att röka cigarr (!) istället. En fin liten pjäs från 2006 som han fick av en kollega under sin utlandstjänst tidigare i vår. 

Sen fick han för sig att plantera sin lilla "örtagård". Mängden frön blev kanske lite... dramatisk, så vi får se hur det blir. Jag håller tummarna för lite goda färska örter till sommaren!


Sen blev det att möta upp alla vänner och gå till Alandica på Humorlandskampen, där två finlandssvenska komiker (André Wickström och Anders Helenius) och två svenska (Tomas Oredsson och Isak Jansson) gjorde upp inom ståupp. Finland vann, men båda länder hade en varsin stark kandidat. 


Sen blev det middag på Knorring med alla fina. Dessvärre skulle jag försöka ta bilder lite "spontant" vilket resulterade i att alla tuggade eller tittade ner på sin mat. Ibland är det bättre att styra upp kanske. 


Här satt vi och åt, vissa fick dricka vin, och babblade tills klockan slog midnatt, sen åkte tant hem och sov. 
Mycket fin kväll! 


Imorse tyckte Bebis Granlund att vi skulle ta sovmorgon till halv elva, så det blev inte frukost förrän mot halv tolv. Fördelen med det var att solen hittat till altanen så den kunde avnjutas ute! 







1 Eva:

skriven

Även jag kände mig bakis och skakis hela dagen, trots att jag bara drack ett glas vin. Jag undrar vad det var på rostbrödet egentligen.

Svar: De kanske hade preparerat det med ospecificerade substanser så vi skulle tycka maten var jättegod och servicen jättebra, men som resulterade i krapulakänsla all sunday long. (ja, nu vet ju Erik också vad krapula är! Tänk vad man kan lära sig en lördag på Åland!) Kram!
marina

Kommentera här: