Två veckor

Idag är det två veckor sedan den där oerhört stora dagen. Den dagen vår fina, lilla, perfekta kärlek kom in i våra liv. Som alla säger - det känns som igår, å andra sidan känns det som hon alltid varit hos oss. Nå, så kanske jag inte skulle uttrycka mig ändå, för jag har inte helt landat i min nya roll även fast sen känns mer och mer rätt för varje dag som går. Det är fortfarande så mycket som är ovant och som jag inte kan, men uppenbarligen har jag klarat av min nya roll rätt så bra sen Maja kom in i våra liv, för hon växer så det knakar och har passerat sin födelsevikt och mer därtill sen vi kom hem. 
 
Jag funderar fortfarande mycket på hur den 10 oktober faktiskt blev. Att det inte var så mycket som gick enligt plan. Jag vet inte om jag ska känna mig mer bitter över att jag inte fick vara med när Maja föddes, men på samma gång är jag så oerhört lycklig över att det ändå gick bra till slut. Att vi fick en frisk dotter, även fast det var en krokig väg dit. Det känns ändå som det viktigaste, att hon mådde bra. 
Sen har jag ju aldrig upplevt en vanlig förlossning, så jag "vet" ju inte hur det ska kännas heller. Nåja, det ska ju komma en förlossningsberättelse bara jag hinner få ihop den, så jag behöver ju inte älta det här i vareviga inlägg. 
 
För att fira tvåveckorsdagen så har vi haft finbesök från Sund, då Matilda och mamma Frida kom och hälsade på. 
 
Här har vi en som vet hur man poserar när en kamera åker fram.
 
De hade med sig ett badkar (Tack!!), så äntligen kunde vi bada fröken hemma också. Det fick bli fredagskvällens bestyr, när pappa kommit hem från en blixtvisit till Stockholm (ja, det är väl lika bra att börja öva på att vara själv, om en vecka är det slut på hans första del av pappaledigheten)
 
 
Allt det här fina, mjuka håret har blivit tvättat ikväll. 
 
 
Efter bad, ren pyjamas, mat x 4 och en massa närhet somnade kärleken äntligen i sitt nest.
 
Nu är det nog också dags för den ömma modern att försöka sova lite. Gissningsvis dröjer det inte alltför många timmar innan det är dags för mat igen. 
 
Sen får vi vila upp oss lite inför morgondagens äventyr också, då blir det premiärtur till Föglö för att hälsa på mormor och morfar. 
 
 
 
 
 
1 mam:

skriven

Så gulligt att läsa,härlig dag idag när ni hälsat på hos oss och vi fått umgås hela em, saknar henne redan,kram till Maja!

Svar: Ja, hon är ju en riktigt sötnöt, även fast hos mest sover (när hon inte äter...) Tack för god middag och umgåsning! Kram!
marina

2 moster:

skriven

Gulligull, sötare än socker! Kramar!

Svar: Jag håller helt och hållet med dig moster. Kram!
marina

3 Frida:

skriven

Tack för att vi fick komma! Det var jättemysigt. :)
Puss & kram från både mig & Matilda

Svar: Tack för att ni kom, så himla mysigt! Och tack för alla fina kläder! Kramkram!
marina

Kommentera här: