Ny vecka

Ja, jag veet att det är mycket preggosnack här på bloggen nu, men av förklarliga skäl så upptar det ganska stor del av min hjärnverksamhet just nu. 
 
Knappt två veckor kvar till beräknat (jag har dock inte snöat in mig alls på det datumet, de flesta går ju över, men jag tror ju också att den ska komma typ ALLA dagar nu. Varje molvärk jag känner nu funderar jag på om är början på alltihop. Men nej, inte än så länge)
 
Idag gick jag in i vecka 39 (38+0) Nu när jag legat hemma och funderat så borde jag bytt vecka på tisdagen, men enligt BM så är de svenska apparna en dag senare, och eftersom jag nu gått efter den hela vägen så lär jag ju inte byta när det är två veckor kvar. 
 
Igår var det i alla fall kontroll på rådgivningen igen. Mitt blodtryck hade stigit i en rasande fart, och det var lite annat de funderade på, så de skickade mig till labbet direkt för att ta provet om det lurade en liten havandeskapsförgiftning runt hörnet. Nu gjorde det tack och lov inte det, så det är bara att ta det ÄNNU lugnare (är det ens möjligt?) och vara uppmärksam på huvudvärk och yrsel. 
 
Foglossningen är fortfarande hemsk, speciellt om jag vilat/varit stilla/suttit på hård stol ett tag. När jag ska upp på nätterna får jag först stå en stund, så allt "ramlar på rätt" och sen tar jag mig hasandes, och stödjer mig längs väggarna för att ta mig till toaletten... Man är snygg nästan jämt just nu faktiskt. 
 
Imorse överraskade min lediga make mig dock med en riktigt onyttig frukost på sängen.
 
Karelska piroger med äggsmör, varma, nylagade croissanter med mörk choklad i samt yoghurt, frukt och kaffe. Behöver jag säga att jag absolut inte orkade med allt? :) 
 
 
Morgonens (nåja, förmiddagens) mage. Vecka 39 (38+0). 
Ska den inte sjunka snart?? Jag tycker inte det är någon skillnad alls, även fast bm sa att huvudet låg jääättelångt ner.
 
 
 
 
1 mam:

skriven

Gullmaga!!!

Kommentera här: