Vila

Vila. Allt och alla säger att man ska passa på att vila nu innan bebisen kommer. Och visst att nattsömnen inte är den bästa med uppvak var och varannan timme då jag behöver vända mig i sängen och samtidigt passar jag på att smidig som en katt (nåja...) gå upp på toaletten också, men jag stiger ju inte heller upp klockan sju på morgonen utan klockan ringer TIO och oftast ligger jag kvar en stund efter det (fast det skäms jag lite för att säga) men vad är det för skillnad att ligga och dra sig i sängen, som är det bästa jag vet, eller att stiga upp och kanske lägga sig i soffan och vila istället? Same, same?
Och jag tänker - det är lika bra att passa på, snart är det slut på det.
 
Nå, man kan ju inte bara vila HELA tiden, så nu ska jag försöka samla ihop min rygg (som gör något så rackarns ont efter helgens garderobs-kontors-städning) och plocka lite här hemma, bädda rent och fixa fint, så får F dammsuga sen (ja, där går min gräns, det pallar inte kroppen med)
 
Belöning? 
 
Lars Winnerbäcks konsert i Alandica imorgon. SOM jag längtar!
 
OCH! 
 
Massage på torsdag.
 
Bring the röra on!
 
 
1 moster:

skriven

Passa på att vila nu när du har tillfälle till de,de börjar ju närma sej, så spännande! Ha en trevlig kväll på onsdag!Kram!

Kommentera här: