"Nejtack!"

Så sa Maja till mitt försök med att få henne att sova i bäddad spjälsäng istället för bäddat babynest i spjälsäng. Kan förstås tänka mig att om man är van att ha det trångt och mysigt i sitt näste, men med fötterna utanför (tur att det finns knäppen på det så att hon inte behöver korva ihop sig helt och hållet) så blir det väldigt stort och luftigt, och kanske lite ensamt i en stor säng. 
 
Igår tänkte jag att det var dags ändå. Bäddade så fint i spjälsängen med alla söta gosedjur och allt. Ny rutin med nattningen förstås, men tog inte jättelänge innan hon somnade ändå. 
Vid två började hon knorra och säga ifrån och kom inte till ro innan jag bäddade om och ner henne i sitt gamla trånga, trygga näste igen. Sen somnade hon om och sov till åtta. 
 
Okej, det får väl bli att vänja om sig en annan dag helt enkelt. 
 
Kul i några timmar.
 
 
1 Anna:

skriven

Jo tack. Vi vill ha mer nyheter från Föglö. Tycker det rapporteras alltför dåligt. Puss!

Svar: Ja, jag prioriterar dåligt. :) Kram
marina

Kommentera här: