Min torsdag i bilder

 
Eftersom vi flytt hemmet och bobborna, så vaknade Maja och jag hos mina föräldrar. Mormor jobbade, men morfar var hemma och hängde lite med barnbarnet på förmiddagen.
 
 
När klockan närmade sig dagsvila så tog jag en promenad med vagnen. Solen hade precis hittat ut från molnen och det var 5-6 grader varmt, om än lite blåsigt, men värsta fina vädret ändå.
 
Vi gick för att kika lite på huset (igen...). Renoveringen låg på is idag, så det var ingen där.
 
 
Solen sken och fåglarna kvittrade och det var riktig vårfeeling i luften. Man blundade och låtsades inte om att hela gården just nu består av drygt 100% grus och ca 0% gräs. Men ber till högre makter att det blir bra väder framöver så det växer upp i snabb takt.
 
Jag blev riktigt sugen på att ta fram pensel och färgburk och måla huset. Det lär dock inte bli i år (och förmodligen inte ens jag som gör det..)
 
 
Fick nöja mig med att kika in genom fönstret, men konstaterade att nya väggar kommit upp i köket! Snart är den hemska plastmattan ett minne blott också!
 
 
Och det bästa (nästan) - fönstret närmast kameran är BADRUMSFÖNSTRET! Min dröm är toalett med fönster och nu äntligen får jag det. Här kan man således sitta på toa och kolla ut på vattnet sen. Vilken fröjd!
 
När Maja sedan sovit ute i 3,5 h och jag hade hunnit sitta ute i solen en stund, ätit mammas underbara korvsoppa med faster Inga-Lills färska hemvete (mums!), druckit kaffe med min far och hängt en stund i soffan så facetime:ade vi lite med pappa där hemma. En glad liten korv fattade inte vad pappa gjorde i telefonen...
 
 
Sen packade vi in oss i bilen och for hemåt igen. 
Eftersom det var skymning så tänkte jag på att det förmodligen kunde vara mycket rådjur och precis efter det så såg jag ett som sprang förbi på en åker. Saktade då in eftersom det ofta kommer fler, men såg inga. Fortsatte köra och i Lemland så hände det som jag varit rädd för sen jag fick körkort för 17 år sen - jag körde på ett rådjur. MED NYA BILEN!!
 
Jävlar i min lilla låda vad jag blev chockad. Tvärnitade, men ändå tog det mitt i fronten och det kan hända att jag verkligen körde över lilla Bambi som rullade ner i diket och (tack och lov!) dog. (Hade ALDRIG pallat att slå ihjäl den lilla kraken)
Pratade med polisen, Fredrik och mamma och när jag lugnat mig (läs: slutat grina) så fortsatte jag hem. 
 
Hu. Stackars liten!!  (förlåt att jag även tycker att du är väldigt god att äta)
 
 
Ja. Bilen är trasig. Vi har inte ens registrerat den klart på Åland än och nu måste jag redan beställa tid hos verkstad i Sverige. Så jävla onödigt. Halva fronten är lös, både plåt och lister har spruckit och lampglaset på ena sidan är löst.
 
Ja, efter det här så blev det en lugn kväll. Jag lagade lite god lax till middag och sen fick jag huvudvärk när spänningarna släppte och nu ska jag krypa i säng. Imorgon väntar samtal till polis och försäkringsbolag och gud jag vet inte allt...
 
(rubriktips från liztigt.com)
1 mam:

skriven

Härlig bildkavalkad,synd bara att det slutade så tråkigt, man får lyfta fram det positiva, underbart att ni inte kom till skada,kramkram!

Svar: Nå, en erfarenhet rikare. :) Kram!
marina

2 Rosina:

skriven

Fina bilder utom de sista, men vilken tur att ni är oskadda, även om de är jäkligt surt med ny bil kan jag tänka mig, de viktigaste av allt: ni mår bra!

Svar: Surt med bilen minst sagt, men skönt att det var ett rådjur och inte en älg i alla fall!
marina

3 moster:

skriven

Oj vad synd att det skulle gå så där! Det har nog varit så nära för mej oxå då jag kör på jobb varje vardagmorgon och massor med bambis längs vägarna i gryningen. Tack o lov att sötis- Maja och mor klarade sej! Kramar till er!

Svar: Det är ju så. Och det är märkligt att det ändå inte händer oftare, med tanke på hur mycket bambisar det är i farten nästan jämt! Kram!
marina

Kommentera här: