Förkyld

Jag gick och blev förkyld efter midsommar. Fast ingen vanlig förkylning med en massa snorighet och hosta som går över på ett par dagar, utan det är som jag har mossa i huvudet och runt ögonen. Jag har ingen energi och ork, men är dum nog att inte utnyttja frökens sovtider till att vila utan plockar och fixar för att jag är så stressad om det är stökigt hemma.
Sen går jag och läääängtar efter att få lägga mig på soffan och titta på lite Orange is the new black och bara vara. Istället för att bara göra det, så tvättar jag och byter sängkläder, plockar i diskmaskinen och tänker tanken på att dammsuga (för andra gången den här veckan. Något är fel på mig) 
Och nu när solen visar sig emellanåt så tänker jag att jag verkligen borde gå ut och sitta en stund i solen också. Men uppenbarligen tycker jag att plocket inne är viktigare, och på samma gång så orkar jag liksom inte (jättejobbigt att ta på sig ett par tofflor och sätta sig på en stol ute) 

Inte undra på att mossan aldrig försvinner.
 
(Läser igenom inlägget igen och det är ju verkligen rörigt. Det speglar mitt mossiga huvud just nu.)

Kommentera här: