Allt eller inget

Sista helgen i oktober så var det äntligen dags för att se vad maken pysslat med hela hösten med sitt musikalprojekt. Ja, redan i slutet av augusti började de repetera och sedan har de repeterat och repeterat var och varannan dag hela hösten. När alla föreställningar är slut (i början av december) så kommer det ju att bli så konstigt att ha honom hemma efter jobbet, jag har liksom vant mig med att vara själv med lilla fröken, men det ska bli så väldigt skönt att få lite hjälp med allt här hemma.  
 
Eftersom Majsan hängde med mormor och morfar över natten så slog jag på stora trumman och bestämde mig för att bli över natten, dricka lite vin och se vad Mariehamns nattliv erbjuder en fredag i oktober (med facit i hand: Inte jättemycket) 
Jag fick med mig kusin L och vi drog till stan på eftermiddagen. Checkade in på stadshotellet och öppnade en flaska bubbel. 
 
 
 
 
 
Vi åt en relativt snabb middag på Indigo mellan fem och sex. Sedan var det fullbokat. Men mätta hann vi bli utan stress. 
 
 
 
 
 
 
Klockan 19 var det dags. Jag vet inte om jag eller F var mer nervös, men jösses, jag var helt fjärilig i magen av nervositet. Jag har ju hört mycket hur allt har utvecklats och att det var lite klurigt med sångtexter och repliker, och sen hade jag ju sett delar (mycket små delar) av scenkläderna och ja, det var lite nervöst bara av att se vad de skulle åstadkomma med dem... 
 
Efter tre timmar kunde jag pusta ut. Jag tyckte hela uppsättningen var så himla bra, alla var otroligt duktiga, och bjöd på sig själva med en rejäl nypa humor. Och jag var SÅ stolt över min man, tyckte han skötte sig galant (nu väntar jag förstås på samma vackra sånger hemma, som han sjöng till sin fru i teatern)
 
 
Efter teatern begav vi oss tillbaka till hotellet. Klockan var tio och ja, i Ålands nattlivsmått mätt så var det morgon ungefär. Eftersom vi inte umgåtts på väldigt länge så satt vi på hotellrummet och drack lite öl och babblade igenom de senaste åren ungefär. Tiden rann iväg och mitt i allt var klockan TVÅ. 
 
När vi nu lämnat bort barnen och tagit oss till stan för en utekväll så fick det ju bli krogbesök också. Arken var ganska glesbefolkat (det var ju ändå en fredag i oktober), men Kino hade faktiskt öppet och Halloween-maskerad. Där var det desto mer folk och vi hade ett par riktigt roliga timmar med märkliga utklädda människor, och en massa dansande. Precis som förr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi ramlade i säng hemskt rysligt sent, ja som värsta tonåringarna, men det var det värt. 
 
Morgon efter väntade det här:
 
HOTELLFRUKOST! Det är det bästabästa med att bo på hotell alltså. Åt så jag höll på att ramla av stolen. 
 
Summa summarum så var det en jäkligt rolig kväll från början till slut! 
 
 
 

Kommentera här: