Planerandet

Jag älskar ju att planera. Speciellt saker att se fram emot. Och min kalender funkar relativt bra, jag skriver in mycket av vad jag gjort och vad jag tänkt att jag ska göra. 
Sedan är det kanske inte alltid jag kommer ihåg att titta i den innan jag planerar in nya grejer. 

Igår blev en sån dag. Det började med att jag bokat in ett rådgivningsbesök (MVC), en ettårskontroll för Maja, där hon skulle få stick i låren-vaccin och vägas och mätas. Det hade jag förstås glömt bort när jag bokade in dagens andra aktivitet - att träffa mammor och barn i en grupp jag blivit ombedd att starta upp här på Föglö ("mamma-barn"-grupp för mammor med barn under dagisåldern helt enkelt)  Nåja, det ska väl gå det med, tänkte jag. Eftersom båda aktiviteter skulle vara på samma ställe, men med en timme emellan, så passade jag på att åka hem och se till att både M och jag fick i oss lunch. Sedan tillbaka. Hänga lite och diskutera, Maja sov förstås genom hela träffen (måste försöka skjuta på hennes sovtider såna dagar) och dricka kaffe såklart. En väldigt trevlig liten aktivitet som vi ska fortsätta med nu under hösten. 
Ja, men sen tillkom ytterligare en rolig aktivitet - vardagsmiddag hos Frida. I Sund. Ja, det är inte så långt till Sund från t ex stan. Men från Föglö är det en bit. 
Nå - hann ju hem från mammaträffen med sovande barn och for med färjan 16:15. Åt supergod middag och hade finfint häng med kompisarna och deras barn, sen var det bara att fixa Maja inför natten, ge henne kvällsgröt, packa in henne i tigerdräkten i bilen och åka hem. 
Hem kom vi klockan 22, och Maja sov som en stock resten av natten (med paus för en liten blöjfadäs, vilket innebar att hon kissade i sängen när blöjan var borta och ja, nu är halva sängen i tvättmaskinen). 
Mja, det var LITE mycket för den här trötta hjärnan som normalt orkar en grej per dag. Men visst gick det, även om jag är såhååå trött idag!
 
Idag är det dessutom "tvåadag" med min 5:2 och jag är både småhungrig och kall. Som tur är så håller sig temperaturen på okej siffra utomhus, vilket gör att det inte är vrålkallt inne heller (men visst har vi hunnit med en brasa idag redan).
 
 
Så här såg Majas mått ut på ettårskollen. Hon hade gått upp drygt 550 gram och växt 2,5 cm på en månad. Det märks att hon blivit stora tjejen nu. :)
 
 
 

Kommentera här: