Vilket år!

En av mina favoritappar är ju Timehop. Den kollar jag ungefär som andra app på morgonen. (Instagram först. Alltid instagram) och nu är det ju så roligt när det börjar dyka upp bilder från ett år sen och Maja är med. 

Som idag t.ex är det ett år sedan vi lämnade bb-bubblan och tog oss ut i verkliga livet och åkte hem. Jag minns det så oerhört tydligt. Den friska luften, hur mycket höst det hade hunnit bli medan vi var på trygga sjukhuset, hur långt det kändes från avdelningen till bilen då jag hade så ont i såret efter snittet. Och när vi kom hem. La lilla Maja i stora spjälsängen som då stod mitt i vardagsrummet och sen försökte smälta att vi var tre. En liten familj. Att vi hade en liten fröken som var helt beroende av vår omsorg. Herregud, hur stort är inte det egentligen. 

Det allra bästa året har det varit. Vilken resa. Det har varit så mycket skratt och väldigt mycket tårar. Att få vakna till en leende liten människa är det allra bästa och ibland har det känts övermäktigt tungt och då har jag gråtit en skvätt. Och ja, ofta har jag gråtit av glädje också. Tänk bara - att få vara mamma till världens finaste!
 
En liten femdagars skrutt! 
 

Kommentera här: