Något saknas

Jag älskar det här huset vi bor i. Det mesta med det i alla fall. Om man börjar se på detaljer så är det ju ganska ruffigt - som att innertaket håller på och rasar ner i halva huset. Och att tapeterna har släppt i prick alla rum som inte renoverats. Fördelen där är ju att man blir hemmablind och inte ser alla skavanker efter ett kort tag.

Men det är nåt som gör att det inte känns riktigt hemtrevligt. Sådär ombonat och mysigt. Kanske är det att det är för få rum - att arbetsplatserna är inklämda i salen med det gamla möblemanget (och att kanske två tredjedelar av det här hushållet inte bryr sig om det ligger prylar prick överallt) 
Kanske är det avsaknaden av bra, mysig och genomtänkt belysning.
Eller att vi inte fått upp något bra på väggarna (endast två tavlor (av sju) hänger planerat). Eller så är det avsaknaden av gardiner. Jag älskar fönstrena och hade tänkt att man kanske inte behöver några, men nej. Det blir för oinbott för mig tror jag. Det känns halvklart.

Vad det riktigt beror på vet jag inte, men det är väl bara att börja beta av, så nu ska jag gå på gardinjakt. Vet ju att jag vill ha tunt och skirt vitt. Problemet är väl möjligen att hitta lagom längd, de flesta jag kikat på hittills är för korta.

Det kan också vara bristen på enhetlig stil. Men jag har ju tydligen ingen sån...



Kommentera här: