En "villhöver"-app

Jag har nämnt det förr och jag säger det igen. Om man råkar ha för mycket tid och för mycket pengar att slänga ut på grejer som kanske inte alltid är helt nödvändiga - ja, då kan man ta ner en app som heter "Wish". 
 
Har beställt rätt så mycket grejer därifrån, kanske inte helt nödvändiga alla gånger ("de är ju så billiga!!"), men har ändå lyckats hålla mig ifrån det skräpigaste. En sak har varit trasig, men den gick att plocka ihop till fungerande igen. 
 
Bland annat har den här gamla klockgalningen köpt några klockor. För typ 2€ (EN KOPP KAFFE PÅ FÄRJAN!) styck. Då gör det inget om de håller i några månader. Det dumma är ju då att jag typ aldrig använder klockor längre, men ibland så kanske man vill använda en och då är det ju bra att jag har att välja på. 
 
 
 
Och så ramlade jag över Kånken-ryggor, och enligt betyget från några svenska köpare i appen så hävdade de att de var äkta. Så jag chansade och beställde två stycken, tror totala kostnaden var 24€ styck. I butik kostar en mini-kånken 60€ här på holmen, så gissar att en classic ligger på 70-80€. 
Efter ett tag blev jag lite nojig, är det bara skräpryggor som kommer så är ju 24 € ganska mycket... 
Häromdagen fick jag en avi i lådan på rekommenderat paket och det var med stor spänning jag klippte upp förpackningen. Och de var äkta! Så äkta som de är i butik här i alla fall. Folk pratar om kinakopior osv, men de här var identiska med Majas mini-Kånken som är köpt här i butik. Alla sömmar, dragkedjor och knappar är likadana och de är alla "Made in Vietnam", så - "lika" äkta kan man väl säga.
 
Så det är på egen risk ni tar ner appen. Man fastnar lätt och ofta konstaterar jag att jag "villhöver" ganska mycket saker jag knappt ens visste att fanns. 
 
 
 
 

Kommentera här: