Och sen rockoff...

Ja, det var inte bara sommarfest, utan även Rockoff. I dagarna två!
 
Först ut väntade middag med makens jobb uppe på VIP-hyllan. Det var oklart både länge och väl om barnvakt kunde ordnas, men kära mam och pap kom hem från båtsemestern en stund och då kunde M hänga med dem och alla kusiner. Win-win (för Maja och mig i alla fall) 
 
 

 
Inte alla dagar man är VIP-gäst. 
 
 
Han där som jag är gift med. ♥ I slips dagen till ära.
 
 
En av kvällens artister var Miriam Bryant. Mycket bra, men lite flåsigt mellansnack. Men det är ju ändå musiken man är där för och det var riktigt toppenbra.
 
 
Efter det riktades ögonen åt andra sidan och där underhöll Ekman och Syd (från Freestyle och Gyllene Tider). Det var riktig nostalgi med gamla hits från förr. Och ovanligt med så mycket folk på en och samma plats. I alla fall på den här ön. 
 
 
 
 
 
 
En riktigt trevlig kväll blev det hur som helst. God mat och god dryck och trevligt sällskap. Blir inte mycket bättre än så! Nackdelen - den tog slut alldeles för fort.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Dagen efter var det dags att lufta lite andra vänner. Pernilla, Johan, Ove, Emma och sen slöt även Linda och Simon upp. 
Vi började med middag på Arken Garden. 
 
Förrätten var god, men lite för enkel. Ja, sådär att jag själv kunde ha plockat ihop den hemma. 
 
 
 
Och sen låter vi resten vara osagt. Uppenbarligen gick allt in, men det var inte mycket som var rätt på den här middagen. Jag förståååår inte att restaurangfolk på den här ön inte vet vad god service är. Hur svårt ska det vara!??? Vi fick hur som helst vänta i 2,5 h på varmrätten och sen.. ja, sen var det inte så mycket mer som var rätt.
 
 
Vi hann i alla fall nätt och jämt in tills att Smokie skulle spela. Notera gärna att publiken är av äldre sort denna kväll. Jag har däremot lyssnat mycket på Smokie i min "ungdom" (är förstås där än...) även fast det kanske tillhörde kategorin skämsband, men när man är uppvuxen med en viss musik så går det inte att låta bli att tycka om den. Så ja - jag tyckte de var riktigt bra. Dessutom var jag i rätt "tillstånd" eller ja, jag hade glatt humör kanske passar bättre. :)
 
 
Jag och mina fina kusiner. ♥
 
 
Fin stämning i alla fall bland vårt gäng. De andra tyckte jag var lite stela. 
 
Och avslutade förstås med finaste flaggan.
 
 
 
 
Lite andra kusiner och kusins sambo hittade jag också!
 
 
Avslutade kvällen med Vengaboys. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dem... De passar typ bättre på 90-talet. Och kanske på ett diskotek än som live. 
 
På andra scenen var det däremot lite bättre drag sen!
 
Ja, mycket nöjd med dessa kalaskvällar. Men det märks att man inte är 20 längre, hemskt men sant. Skulle ALDRIG palla att festa i 8 dagar i sträck som man gjorde då PLUS att man jobbade på dagarna. Hälsn. tant36
 
 
 
 
 
1 moster:

skriven

Vad kul ni hade:)Härligt sommarminne att minnas! Kram!

Kommentera här: