Lördagslistan

Vad har du på dig? 
Mina mjukisbyxor som jag kallar för yogabyxor, för de är så mjuka och sköna, en grå "hemmatröja" och svarta strumpor. Färgglatt värre!

Hur mår du?
Jag mår rätt så bra. Haft lite ont i halsen, men försöker mota i grind med ingefärsshottar varje dag.

Vad önskar du just nu? 
Att vi får en mysig och avkopplande jul och att resan över nyår blir bra och fin. (och förstås att alla får vara friska) 

Vad har du ätit idag?
Frukost: En liten smörgås, bär och naturell yoghurt och kaffe. Lunch: Risgrynsgröt med kriminellt mycket kanel.

Vad ska du göra imorrn?
Fira min systerson som blir TONÅRING! 

Och i kväll?
Är gräsänka (alltså, varför säger man så? Eller man kanske inte säger så nuförtiden...) Det blir nog en väldigt lugn hemmalördag med Maja, med "Så mycket bättre" och sova i tid.

Vem saknar du?
Mina vänner som bor för långt bort och som jag inte träffar lika ofta som jag önskar.

Senaste köp?
Förutom mat, så var det en rolig service på bilen. Räknas det ens som köp då jag liksom inte fick nåt med mig? Köpte också lite kläder till Maja när jag ändå var på andra sidan havet.  

Vad skrattade du senast åt?
Maja. Hon är oerhört rolig just nu. 

Vad grät du senast åt?
"Svenska Hjältar"-galan som visades igår. Jag är så galet blödig. 

Vem sov du senast med?
Zodakissen sov med mig en stund i natt, annars var det förstås min man.

Vad läser du just nu?
Lars Keplers "Kaninmannen".

Senast sedda film?
Oj, längesen jag såg en film. Vi såg ju nån häromsistens som jag inte ens kommer ihåg namnet på... Men minns att den var rätt bra. (varsågod för givande information)

Vilken svordom använder du mest?
Fi**a. Det ÄR en såt hemskt ord, men det slinker ur mig när det kracklar. Annars är det väl "skit". Eller "satan". 

Vem var den senaste som ringde dig?
Min käre far tror jag. 

Senast 3 inkomna sms?
Från Cicki, Anna och Marcus.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
"Åh, det var så lite."

Vilken är din favoritfrukt?
Satsumer, eller ja, satsumas. Eller hur det nu stavas. 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kicki Danielsson (gråter fortfarande över det)

Vad är du rädd för?
Spindlar, mörker och läskiga sjukdomar.

Blir du lätt svartsjuk?
Ibland.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jerker.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Spanska. Älskar språket. Älskar landet.

Vart vill du åka just nu?
Just nu är jag nöjd att vara hemma i mysiga adventstider. Men om 1,5 vecka bär det av till solen och sydligare breddgrader och det ska inte alls bli så tokigt. 

 

 

Kommentera här: