Lugg

Den här lilla korvsockan börjar (tro det eller ej!) få långt hår! T.o.m så jag fått ta till saxen! Nu har jag förstås aldrig klippt någon annan än mig själv och den kunskapen sträcker sig ungefär så långt till att jag tagit lite i luggen på den tiden jag hade lugg (det kommer förmodligen aldrig att ske igen eftersom jag har så mycket virvlar, (heter det så?) i mitt kära huvud så det blidde bara snett och ofint).
 
Och att då sätta saxen i håret på en tvååring som inte kan sitta stilla längre än tre mikrosekunder är förstås en utmaning i sig, därför blev det inte jättemycket, men den sticker inte i ögonen längre i alla fall, så jag är nöjd över min prestation. 
 
 
Bilderna nedan är tagna idag. Kolla skruvlockarna! Tror dock det är lockar som försvinner efter man klippt håret första gången, men kan ju hålla tummarna att de finns kvar efteråt också. 
 
 
Nu är det så långt att det går att ha svansar! :)
 
 
 
 
 
 
 Kan ju också passa på att säga att hon är överdrivet förtjust i våra djur också. Alltså lite VÄL förtjust. Så att hon emellertid har rivsår både på händerna, armarna och ibland ansiktet. Rädd att de nångång får tag på hennes ögon när hon "gosar". Vad gör man när hon inte lyssnar på vad man säger, trots att man säger till med sin allra strängaste ton? Hon dissar mig TOTALT och är så trotsig så jag bli galen. Kattorna blir ju liksom inte mera vän med henne för att hon ska vara uppe i dem precis hela tiden. Ibland klappar hon fint, men ibland blir det kanske lite hårt och ibland kanske svansen är ett bra instrument att dra i... Nåja, en vacker dag så lär hon sig den hårda vägen (hoppas ögonen håller) eller så växer hon upp och förstår att man måste vara försiktig.
 
 
 
 

Kommentera här: