Pansarkitty

 Det här ÄR ju lite roligt. Det kom en artikel på Yles sida om namnlagen, och där fick VÅRT (eller ja, Fredriks då kanske, jag borde inte ta åt mig äran fast det var jag som sa något namn som han uppfattade fel) namn vara i RUBRIKEN! 
Det stod att namnlagen höll på att göras om, nu får man ju endast ha tre namn i Finland (gissar att det kanske också ändras) och där fanns också namnen som hade fått avslag under 2015 och också annorlunda namn som hade godkänts. Det fanns märkliga i båda avdelningar kan man säga - och vårt Pansarkitty fanns förstås med under avdelningen "icke godkända namn". 

 
 
 
Jag är dock vääääldigt glad över att det inte godkändes. Det är ett hemskt namn. Och nu när vi äntligen fått hem guldlocks första pass, så är jag glad att det är hennes fina namn som finns med och inte Pansarkitty. 
Och ni som följer mig på instagram vet ju pärsen med dessa passfoton. Vi höll baske mig på i nästan en timme. Först kom vi dit. Maja vägrade. Vi satt och pratade lite och tittade på mjukisvovvar och gick runt i butiken och pekade hit och dit. Nixpix. Vi gick därifrån. Köpte mut-russin och hämtade nappen. Gick tillbaka. Testade annan personal. Icke. Testade den sista i personalstyrkan. Matade barnet fullt med russin och försökte få henne att stå någorlunda rakt, trots att hon skulle vara klistrad mot mig och tillslut lyckades Lina få till en bild där hon står ganska bra i alla fall. Munnen full med russin, men vad gör man. Godkänt blev det i alla fall och nu kan vi fara ut och resa! YEY!
 
 
 
1 Åsa:

skriven

Tänkte han Pansarkitty på riktigt? Haha, omg!

Svar: Haha! Japp - när vi satt och funderade på namn så läste jag upp en massa random namn. När jag sa Kitty, så var det mer ljud i rummet varpå han hörde Pansarkitty och tyckte det var ett helt strålande namn. Han är ju så intresserad av stridsvagnar och krisgrejer (pansarstuff liksom). Fick avslag från Ämbetshuset men "vi" överklagade t.o.m. Tack och lov avslag på det med. :)
marina

Kommentera här: