Nyårsafton 2015

Årets sista dag firade jag utan familjen, men med fina vänner istället. Eftersom jag är den som gillar fest mest av mig och min man så blev det så att han stannade hemma med Maja och jag for till Sundsskogarna och firade. 
 
Det var så himla fin ordnat och dukat så jag blev alldeles festpirrig i magen när vi kom dit. Vi började med bubbel och snittar och sedan gick vi på skaldjur och vin i mängder. Åh, så gott det var. Ville aldrig bli mätt, men hann tyvärr bli det alldeles för fort. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fina värdparet Frida och Daniel!
 
 
Majken var festens yngsta och sötaste deltagare som var så snäll hela kvällen (ja, hon sov sig igenom festligheterna så hennes mamma och pappa kunde delta - och det är ju snällt förstås) 
 
 
 
Ostronöppnaren Robert var flink med kniven.
 
Kvällens meny - Skaldjur i långa rader. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var modig och testade ett ostron, som jag aldrig smakat på förut. Jag fick flashbacks från barndomen då pappa höll på med fiskrens, rå fisk och sånt. Man kan sammafatta det i att jag inte riktigt tyckte det var någon direkt höjdare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och avslutade middagen med god dessert. 
 
Så var det dags för nytt år med sprakstickor, bubbel och raketer! VÄLKOMMEN 2016. I år blir vi 36!
(vilket betyder att det var 20 (!) år sedan vi firade nyår på Dragsnäs, för då ropade vi "i år blir vi 16!")
 
 
 
 
 
 
 
Vi började det nya året med paketleken.
 
Vissa fick mer avancerade klappar än andra. Cicci fick skruva lite för att få fram den riktiga klappen.
 
 
Och andra fick selfiepinne.
 
 
 
 
 
Själv fick jag hem en tesil och en kniv.
 
 
Hela ligan.
 
 
Sedan var det meningen att vi skulle stöpa nyårslyckor, men det gick oerhört segt, så det blev inte så många. 
 
Men här är min. Vad det är, är oklart. 
 
Efter detta var nyårsfirandet tyvärr slut. Det hade blivit tidig nyårsdag och jag ramlade inte i säng förrän sena 05:45. Det är väldigt längesedan jag varit vaken så länge, men när man har så roligt som vi hade så går tiden alldeles för fort. 

Tack alla för ett fantastiskt fint nyår! ♥
 
 
 
 
 
 
1 Frida:

skriven

Tack själv! Så himla roligt att du kom med och firade med oss! :* Kram!

Kommentera här: