Sammanfattning 2015

Nytt år och jag skulle göra en ny variant av sammanfattning, men det glömdes tydligen bort, så jag kör väl på min gamla vanliga lista. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag märker att jag lider av småbarnshjärna (graviditetshjärna -> amningshjärna -> småbarnshjärna) och minns ungefär inte mycket av året som varit. Men - vi fick oss en båt till min stora lycka och jag lärde mig köra runt lite. Älskar! Och längtar så till denna sommar när Maja är lite större så vi två kan dra iväg på en båtrepa. (pappa är lite anti efter en liten fadäs)
 
 
 
 
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav nog inga nyårslöften, så ja, det kan man ju säga då. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Oja! Om jag inte hade så många nära vänner som fick barn samma år som mig, så kom det en hel hög nya bebisar detta år. SÅ härligt! ♥
 
Här är två nya stjärnor, Majken och Linnéa som var så här små i juli. 
 
  
Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov har jag sluppit det i år. 

Vilka länder besökte du?
Typ inga alls. Har endast varit till Sverige. 
 
Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Tålamod. 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
Det har inte varit så många superstora händelser detta år (ja, förutom alla framsteg med fröken). Men 1 april är ett speciellt datum - då flyttade vi ut till Föglö (igen) och in i Tallbacka. Huset med världens vackraste utsikt. 
 
 
 
 
Första kvällen.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, varit ovanligt frisk faktiskt. Knappt ens förkyld.
 
Bästa köpet?
Bil kan man väl inte säga att är ett bra köp? Men annars är vi väldigt nöjda med vår Skoda. 
 
 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom trista löpande utgifter som hyra och el och sånt så var det väl bilen då. Och Maja. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Maja gör mig glad varje dag. Hon är världens roligaste lilla person. 
 
Augusti 2015
 
 
 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Ingen speciell sådär. Jag har lyssnat mycket på radion och det är väl populärmusiken där som sätter sig på hjärnan. Sias alla trallvänliga låtar och "El perdón" med Nicky Jam och Enrique Iglesias är ju glada toner. Sånt som spelades mest hela tiden, speciellt sommartid. Det är då musiken fastnar bäst i mitt huvud. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och.  

Vad önskar du att du gjort mer?
Prioriterat mig själv, slutat haft så mycket dåligt samvete (som jag har JÄMT!!) och tagit tillvara på tiden, den går så himla fort. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Irriterat mig på småsaker. Samma svar som ifjol. Och året innan det. Svårt att lära gamla hundra sitta.

Hur tillbringade du julen?
Den tillbringade vi hemma på Tallbacka. Min mamma och pappa var här. Min syster Anja, KJ, Gustaf, Felicia och Alexander likaså. Samt Fredriks barn Hampus och Tyra och deras mamma Therese. 
En stor familj och en fin jul blev det. Verkligen jättemysigt. Ett hus som passar för julen helt enkelt. 
 
 
 
 
 
Favoritprogram på TV?
Jag har inte hunnit med så mycket tv i år, det har mest blivit slötittande och oftast står fyran på. Men ett favoritprogram är "Masterchef Australia", och de flesta andra matlagningsprogram (Kockarnas Kamp, Sveriges mästerkock osv) Sen gillar jag program som "Renées brygga" och "Så mycket bättre". 
Och förstås gjorde årets julkalender succé både hos mig och Maja. Haha, ja, det blev ju lite program ändå. 

Bästa boken du läste i år?
Jag tror faktiskt inte ens jag hann med en hel bok. Skamligt. 

Största musikaliska upptäckten?
Mestadels har P3 stått på i köket, så någon direkt upptäckt har jag nog inte gjort vad jag kan minnas. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Enligt min kalenderapp (vad skulle jag göra utan den?) så var jag hemma, dammsög och plockade. Sedan gladdes jag åt alla gratulationer som kom. F kom hem och lagade god middag och sen kom Anja, Frida, Matilda och Katja på födelsedagsfika och jag fick blommor och presenter. Det var en fin dag minns jag, förutom att jag åt bananplättar i min ensamhet till lunch. Det ska man inte behöva göra på sin födelsedag... 
 
 
 
 
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Fortsättningsvis så har jag ingen stil alls. Jag klär mig oftast i svart när jag är bland folk och eftersom jag mest varit hemma med skrållan så har jag huserat i bekväma kläder, mysbrallor och tröjor och sedan det blev höst och kallt - även koftor och tofflor. 

Vad fick dig att må bra?
Maja, solen, skärgården och kärlek. 
 
Vem saknade du?
Same answer as last year - Vänner som inte är nära. Som alltid.
 
 

Kommentera här: