Fananamma

Sedan i höstas har jag tänkt anlita Fananamma för att få ordning på kost och träning, men det kom som vanligt alltid "något" i vägen. Då var det att F spelade teater vareviga kväll och jag hade tänkt att det skulle ta så mycket tid bortom hemmet, typ på gymmet, så det blev aldrig av. Sen blev det inte av trots att han slutade med teatern. Konstigt nog.
 
Men nu på vårkanten så hade jag bestämt mig. Och då är det bara att köra på så länge man är ivrig och peppad. Det som var mest passligt var att F också började, via jobbet. Han ska gå ner 40 kg på ett år annars får han sparken från radion. Han började veckan innan mig och det var väldigt bra, då är det ingen av oss som sitter med onyttigheter och frestas, speciellt i början när det är som jobbigast. 
 
Sagt och gjort. Den 11 april körde jag igång. Det var träning alla dagar. Vissa dagar bara en liten morgonspurt som skulle utföras innan frukost eller en promenad med lite efterföljande knäböj och upphopp, men andra dagar lite längre cirkelpass med knäböj, utfall, plankan, armhävningar osv. Fördelen med det här var att allt var hemmaträning, så jag behövde aldrig åka till gymmet och spendera tid där. 
 
Träningen fungerade bra och kosten likaså. Fick ett schema som jag följde ungefär slaviskt. Stod det fem nötter till mellanmål, så åt jag fem nötter. Nästan inga kolisar och bara nyttigt fett. 
Märkligt nog var jag inte sugen på socker en enda gång under dessa sex veckor. Jag som verkligen har noll karaktär så kan tydligen ha det när det väl gäller. 
 
Så - efter sex veckor av träning, bra mat, en raserad rygg och otaliga knäböj så fick jag min belöning (eller ja, det var ingen belöning från början, men den kom passligt nog när jag var "klar") och det var en liten minisemester till Nice med fina Cicki. 

Då hade jag tappat 5,8 kg, 6 cm i midjan, 6 cm över bysten och flera centimetrar på alla andra ställen jag mätt. 
 
Så - det var en oerhört bra start. Jag äter fortfarande så gott som efter matschemat, men unnar mig nån gång i bland. Träningen har jag tappat lite efter semestern (och krånglig rygg) men tanken är ju nog att jag ska börja igen. 
 
Moi! Au revoir! 
 
 
1 Åsa:

skriven

Hejja hejja! Jag längtar tills jag kan komma igång ordentligt efter grav igen, just nu är jag tjock och svag :D

Tjock och stark är roligare!

Svar: Stark är roligast! Heja dig!
marina

2 mam:

skriven

Du är så duktig, fortsätt nu bara så du inte faller tillbaka,märks så bra att du kämpat på!Kram!

Svar: Ja, det är väl nu det riktiga jobbet börjar. Pust! :) Kram!
marina

3 moster:

skriven

Jätteduktigt! Lycka till i fortsättningen! Kram till dej!

Svar: Tack moster! Kram till dig med!
marina

Kommentera här: