Nice

Jag och C har äntligen fått tummen ur och bokat resa. Vår plan om att åka till Barcelona igen har vi skjutit lite på framtiden, förhoppningsvis bara till nästa år eller så. Kändes som vi var för sent ute och att priserna gått upp så pass mycket de dagarna vi hade möjlighet att åka. 
Istället kikade vi på lite alternativ och valde att köra på Frankrike och lite riviera istället, för i maj åker vi till Nice! Yey!
 
Var dit i knappt ett dygn på vår senaste bilsemester, då var det så galet varmt att vissa av sällskapet helst ville vara på svalt hotellrum. Men några få bilder fick jag ihop i alla fall och när jag kikar på dem så ser jag riktigt mycket fram emot att åka tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
Det här var ungefär det godaste jag åt på hela resan då minns jag. Grillat fisk och skaldjursspett serverat med iskallt vitt vin. Det var helt magiskt gott. Såklart kunde jag inte minnas vad stället hette, men med hjälp av google maps (HERREGUD VILKEN BRA SIDA!) så har jag letat upp stället och vi ska förära dem med ett besök under vår reda. Hoppas bli lika nöjd denna gång.
 
 
Och den här bilden har jag lånat från internetz. Det är från hotellet vi ska bo på. Ligger nära allt - strand, shopping och restauranger. Sen hoppas vi att det är relativt fräscht och bra också, så ska det nog bli riktigt fint det här. 
 
1 Cicki:

skriven

Vi ska ha det såååååå najs i Nice, min sköna böna!

Kommentera här: