Trädgården

Vi har ju en trädgård, som Jo-Ann tidigare förmodligen tagit om ganska ordentligt. 
Planterat och haft sig. Lagat land längs med grusgången från grinden till dörren. Säkert klippt ner äppelträden och körsbärsträden. Många av växterna kommer år efter år och ifjol var det riktigt roligt att se blommorna blomma trots att jag inte gjort någon ansträngning. 

Nu när jag är ute och spatserar med M på dagarna så ser jag att jag borde ta tag i den här trädgården i år. Problemet är att jag inte kan och jag vet inte hur roligt jag kommer tycka det är heller. Jag kanske inte är någon trädgårdsmänniska? Trist om jag nu inte ärvt det efter min mor nu när vi har en stor trädgård. Hon är världens pysslare med trädgårdar och har alltid så fint därhemma. 
 
Vad ska man göra med det här? Ge mig tips!!
 
Grusgångarna. Jag är lite inne på att peta ner nån liten avskiljare mellan grus och gräs och låta det vara så. Tidigare har det varit prunkande land här, men jag är inte riktigt så pysslig av mig. Kanske är kul att så och sätta blommor, men sen att ta hand om och rensa ogräs - mja, inte så roligt. Men det här är inte snyggt...
 
 
Äppelträd (med liten bonusmänniska nere i bild) 
Ser ju att de beskurit (eller vad gör man med äppelträd?) tidigare, men senaste åren har de nog bara fått växa hejvilt. Har ju fått mig ett par olika rejäla sekatörer i present nu så jag kan säkert göra nåt åt det här, jag vet bara inte vad. Klipper man bara ner??
 
 
Det här kanske man ska rensa bort på hösten!? 
Det bruna är i alla fall nån typ av ormbunke som är rätt fina på sommaren. Det andra vet jag inte vad är, men det är nåt som varit grönt hela året. 
 
Herregud, jag har värsta svarta fingrarna i trädgårdsskötsel. Kan INGENTING. 
 
 
 
 

Kommentera här: