Trettisex

Jag har blivit äldre igen. Åren bara ramlar på och tiden går fortare och fortare. Jag har dock ingen åldersnoja eller att jag nånsin skulle upplevt någon kris för att jag blir äldre. Däremot kan jag sakna tider som varit, och med sorg i tanken konstatera att jag inte blir yngre och att de åren är förbi, däremot är jag glad över att jag levt mitt liv precis som jag levt det, för jag har haft det såå roligt under alla partyår och ungdomsår. Är ju förstås fortfarande ung, känner mig som 23, men verkligheten är ju så att jag snart närmar mig 40. 
 
Min dag firades på ett väldigt fint sätt i alla fall. Så nöjd med allt, förutom att den gärna hade fått vara några timmar längre. Maja och jag började i lugn och ro, kollade lite på tv på morgonkvisten och kontaterat att vi alla har vår egen stil i soffan...
 
 
Eftersom jag skulle iväg till stan så bjöd jag inte på något större kalas på dagen, men mamma och pappa kom över och så passade jag på att få hit faster Inga-Lill och farbror Brage också, eftersom de aldrig varit över tidigare (trots att vi bor bara ett par hundra meter ifrån varandra...) och moster också som var ensam hemma och bara varit hit på en kort blixtvisit förut. 
 
 
Efter kalaset så tog mamma med sig lillfröken hem till sig och jag for till stan. Mötte upp syster Anja, och kusinerna Lena och Linda och gick till Indigo och åt en rysligt god middag. Där var jag så upptagen med att babbla och äta så jag inte tog en enda bild. 
Då vi var mätta och belåtna så gick vi över gatan till Alandica för konsert med Melissa Horn. 
 
Moa Lignell var "förband" och sjöng några fina låtar så man kom i helt rätt stämning innan Melissa steg på. 
 
Och vilken stämning sen. Det här var den bästa konsert jag varit på med henne och då har jag varit på ganska många. Jag vet inte om det beror på att jag var i helt rätt sinnesstämning eller om det var för att vi satt så pass långt fram (andra raden) så man kom musikerna så nära och liksom fick helt rätt känsla för musiken. Man riktigt såg deras passion för vad de höll på med. Jag hade gåshud ända upp i nacken under båda timmarna och både en och tre tårar rann på mina kinder. Det var helt magiskt!!!
 
Sen gaskade jag upp mig och när jag kom hem så firade min käre make mig med blommor och present. Åt en bit tårta till och sedan kunde jag lägga mig och sova, så galet nöjd med dagen! 
 
 

Kommentera här: