Kilskär

Ack ljuva Kilskär! Vi har pratat och planerat för en Kilskärshelg sedan i våras. Först skulle den bli i september, men då kom svärfars flytt emellan och vi fick gott flytta på den. Istället blev den sista helgen i oktober, och det var ju inte så pjåkigt det heller. Det är ju så mysigt där när det är mörkt och höst också. Dessutom ett helt legitimt skäl att provsmaka årets Blossa-glögg (som för övrigt inte blev någon favorit). Utöver det åt vi makalöst gott och hade himla fint hela helgen. 
 
När jag kom fram på fredagskvällen mötte Anna, Gustav och Marcus mig med en grogg (!) och efter det blev det lite spel och öl, sådär hemtrevligt och mysigt liksom. Som det ska vara.
 
 
 
Piggelin (jag) vaknade först. (kan eventuellt förklaras med att jag gick på åländsk tid och låg en timme före) Satte mig i t-shirt och pyjamasbyxor ute på trappen och njöt av solen. Helt sjukt att man kan sitta ute i tisha klockan nio i slutet av oktober utan att frysa!
 
Det blåste rätt bra, men hela viken låg i lä så det var helt ljuvligt väder. 
 
Så ljuvligt att vi passade på med eftermiddagsbubbel ute på bryggan. 
 
 
Och efter det blev det bastu. Dock inget dopp i havet pga förkylningar och väldigt utvatten så vi hade fått springa så långt innan vi ens hade kunnat doppa oss. Men en hink med havsvatten fick följa med till bastun och vi slängde lite friskhet över oss istället. Blev pigga som små ärtiga nyponrosor. 
 
 
 
Och middagen sen. Alltså - antipasto. Charkuterier. Ostar. Oliver. Bröd. Vin. Det här är banne mig drömbilden för en riktigt jävla god middag. Jag åt så jag inte fick ner ett uns basilika till, men önskade att jag aldrig skulle bli mätt för det var så gott gott gott!
 
Och sällskapet var inte så pjåkigt det heller. ♥
 
Det var ju inte med iver man lämnade det här kan jag säga, men verkligheten knackade på och det var bara att packa ihop och åka hemåt efter frukost och stugstäd. 
 
1 Anna:

skriven

Underbar helg!

Kommentera här: