Och det där med dagis...

Återigen "stormar" det lite på dagis här på holmen. Eller om det kanske är jag som förstorar saken, men just nu känns det inte alls tryggt och bra att lämna dit Maja. Jag kanske har fördomar eller lyssnar för mycket på rykten, men det är skitsamma, för det känns liksom ändå inte bra. 
 
Jag fick höra tidigare att en person, som jag vet det varit lite problem med förr, ska flytta och har tjänstledigt ett år (varför man nu ger en sådan person tjänstledigt?). Det är väl förstås glatt för den sakens skull, själv hann jag aldrig riktigt få någon dålig känsla eftersom vi var där så lite i våras och Maja gillade henne, vilket hon för övrigt verkar göra med de flesta där.
Sedan fick jag höra nästa - att föreståndaren sagt upp sig. De som haft såna problem såå länge att få dit en behörig förstståndare - och så säger hon upp sig? Vojne. 
 
Så - vad jag förstått nu så är det två superunga vikarier som kommer ha hand om "lilla sidan" (som knappt ens är en avdelning eftersom det är så pass litet dagis), en som var där i våras (som jag hört att bara glor i sin mobil. OBS! HÖRT. Jag vet inte ens om det är sant, men så länge jag inte hör något annat så tror jag tydligen på det) och en som jag inte alls vet hur är med barn (ja, jag är lite negativ till det här nu, men det är inte två personer jag självmant skulle lämna mitt barn till). Vad jag förstått har de inte heller någon pedagogisk utbildning..? Hur bra känns det tror ni? 
 
GAH! Har skrivit ett långt mejl till en av föräldrarepresentanterna som visserligen lugnade mig lite, men så länge jag inte vet vem som kommer ta hand om min Maja om dagarna förutom vikarierna, som jag inte alls känner mig trygg med, så kommer jag INTE känna mig lugn. 
 
Känner att jag inte riktigt orkar med det här också nu. Kan det inte bara lösa sig på något smidigt sätt?! Eller - så är det jag som överreagerar. Den risken finns förstås också. Jag är kanske helt enkelt negativ till det här just nu.
 
 
Alltså - det här är helt mina egna åsikter, och vad som är sant eller inte kan jag inte garantera, men det är min syn på vad jag hört och sett, så jag kan ju ha fel. Jag hoppas jag har det. Den här gången i alla fall. :) 
 
 
Och något som absolut inte hör till dagisdiskussionen:
Uppenbarligen gillar det här neggot fortfarande parenteser. Men ni ska vara glada att jag nuförtiden i alla fall använder punkt, det gjorde jag aldrig förr, då tyckte jag tydligen att alla (ALLA!) meningar skulle avslutas med ett fett utropstecken. Alltid något.
 
 
1 Åsa:

skriven

Åh vad ledsam situation... Jag har ju noll koll på ert dagis, men jag hoppas verkligen att situationen löser sej och att du kan känna dej trygg att lämna dit din tjej...

Utöver det vill jag skicka lite pepp i din övriga livssituation! "det blir bra mamma" som Saga sa när jag var ledsen en gång :) <3

Svar: Tack rara du! :) <3
marina

Kommentera här: