Vilsen

Känner att det blir en riktig klagoblogg, men jag är liksom på VILS i livet! Det är ju nu när jag är fri att göra vad jag vill, eller ja, fri att skapa mig mitt nya liv (inklusive världens härligaste och trotsigaste treåring) och jag är helt TOM på vad jag vill göra. 

Det enda jag gör är att plocka här hemma. Flyttar grejer, möblerar om, tömmer lådor - slänger lite - lägger tillbaka i lådor, sorterar, minns, fixar och donar. Det kanske på nåt sätt innebär en mental sortering också, förutom alla mina nedskrivna sidor i min bok. Jag är en sentimental typ, älskar att spara på små grejer, lappar, kort och minnen, det kommer förmodligen bita mig i arslet en vacker dag när huset svämmar över av grejer, men hittills lyckas jag alltid komprimera det efter några år till en låda eller så. Fortfarande blir jag så glad att öppna min minneslåda från början av 2000-talet då jag var sambo i Solna och levde livet som jag levde då. 
 
Ska försöka ta lite hjälp att få ordning på tankarna i livet också, hur jag ska tänka för att gynna mig själv igen utan att bli en riktig fulegoist. Lära mig hur jag ska leva för mig själv och Maja förstås. 
Det är lite konstigt, jag som bearbetat och kämpat med mitt äktenskap under flera år och tillslut konstaterade att det inte fungerade trots alla försök, borde ju ha haft en plan A för det som kommer efteråt?! 
 
Det hade jag tydligen inte. Och här står jag och vet fan ingenting om vart livet ska ta mig. 
 
 
(bild lånad från internetz)
 
1 Söstradi:

skriven

Bamsekram till dej, kära sys!!❤️❤️ Lyssna på ditt inre och det gör inget om man e lite ego.. man kan inte alltid ge och ge och ge! Bara att höra av sej om jag kan hjälpa på nåt sätt! 😁

Kommentera här: