30 korta kring 2016

Som vanligt så lyckas jag aldrig med det där att fixa en fin sammanfattning för året som gått och det slutar alltid med att jag plockar fram nån lista med frågor som jag sett att många andra också gjort (så försöker helt enkelt inte ha dåligt samvete över det...)
 

1. Hände något/gjorde du något 2016 som aldrig hänt förut? 
Alltså, på rak arm kan jag absolut inte komma på att jag skulle ha gjort något som jag inte gjort förut, men något litet kan säkert ha hänt, men inget minnesvärt. 

2. Höll du dina nyårslöften?
Jag brukar ju inte ge några nyårslöften, så jag hade inte så mycket att hålla. Lika bra, för det brukar väl vara svårt att hålla dem i alla fall. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2016?.
Jodå, det kom både en liten Livia och en liten Filip. ♥ Sen kom första bebis nr 2 i vår mammagrupp också! Sedan kom det förstås fler bebisar i bekantskapskretsen, men de här var mina närmaste. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov ingen. 

5. Vilka länder besökte du? 
Sverige, Frankrike (Nice) och Spanien (Gran Canaria) stod för årets glada resmål. 

6. Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Lugn i mitt sinne. 

7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
2016 var något av ett mellanår. Det hände inga stora grejer utan allt flöt på i lugn takt. 

8. Vad var din största framgång 2016?
Framgång? Tja, eftersom jag fortfarande är hemma med världens finaste barn så är väl min framgång att jag är en ganska bra mamma till henne, tycker jag själv i alla fall. Hon är ett harmoniskt barn som har så mycket kärlek i sin lilla kropp. Vi är ett riktigt radarpar. 

9. Största misstaget?
Att livet bara rann på utan att jag liksom gjorde något minnesvärt. Jag kommer liksom inte minnas 2016 för något speciellt och det är ju ganska tråkigt med tanke på att man bara lever en gång och livet går fort. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än vanliga förkylningar, plus att jag har min fördömda rygg som krånglar till tusen och började min "resa" redan 2015 och har gått både hos fysio och läkare för att få någon ordning på den. Det fick jag inte, utan det dröjde ända till 2017 innan jag fick träffa en ortoped som får saker att hända. 

11. Bästa köpen?
Inte handlat så mycket, men det största och dyraste var nog vår nya tv. En stor dyr tv som Maja repade efter någon månad. Tack och lov fick vi en ny på försäkringen, som både var större och billigare! Nu hänger den högt på väggen dit liten tvåårings snabba fingrar inte når. 
Eller vänta. MITT bästa inköp var en underbar byrå från Bruka. Dyr som tusan och skitdålig kvalitet (så köp inget därifrån). Men jag älskar den ändå, för den är så himla himla fin! Ja, man kan säga att det är lite tudelade känslor kring den...
 
 


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och hem förmodar jag. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj och mina fina vänner. Och att få vakna upp på Tallbacka, speciellt under den varmare delen av året. Bara kunna öppna dörren och inte vara rädd att Maja ska bli överkörd utan kunna gå ut och in och ta vara på solen och värmen. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
Musikåret 2016 känns inte som något superår. Radion står på och skvalar, och har lyssnat mest på Steel FM där de blandar både nytt och gammalt. Men "Raging" med Kygo var en riktigt bra låt 2016 (och är fortfarande). "The ocean" med Mike Perry var en av sommarens bästa. "Run, run, run" med Junge Junge blev höstens guldkorn och den gillar jag skarpt än. 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite ledsnare tror jag. Livet och vardagen var emellertid ganska tuff och jobbig för mig. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit mig mer tid för egna grejer. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Alltså hemmastressat. Alltid hundra saker att göra och har svårt att slappna av när det är smårörigt någonstans. 

18. Hur tillbringade du julen 2016?
Med hela familjen hos min syster med familj. Precis som jag alltid vill ha det. Mycket god mat, många klappar, förväntansfulla barn och mycket choklad. 

19. Blev du kär 2016?
Mja, nej, kär blev jag inte, inte i någon annan än de jag varit kär i tidigare. :) 
Däremot blev jag SÅ kär i mina nya tatueringar. Två stycken blev det under 2016. Dels tassarna på höger långfinger och Cickis och min kompistatuering som vi gjorde i november. Stort ÄLSK på dem!!
 
      
 
 
 
 
20. Favoritprogram på TV?
Hösten har varit full med ganska bra program som jag fastnat för. Varje dag klockan 21 liksom. Det har varit Kockarns kamp, Bonde söker fru (jag som ALDRIG kollat på det förut) och andra relativt sevärda program. 
Men mitt absoluta favoritprogram är Historieätarna. Inte missat en sekund av senaste (och sista *buhuu*) säsongen. Jag är lite kär i både Lotta Lundgren och Erik Haag (okej, kanske mitt svar på fråga 19 borde ändras lite ändå). 

21. Bästa boken du läst 2016?
Oj, DÅLIGT bokår för den här damen. Lars Keplers "Stalker" läste jag dock ut på två röda sekunder. Sen har jag haft lite svårt för uppföljaren "Kaninjägaren", får inte riktigt samma känsla för den som alla andra av Keplers böcker. Just nu skulle jag behöva lite enkel och tokbra chick lit, så har du något tips - hojta!

22. Största musikaliska upptäckten/upplevelsen?
Melissa Horn. Var på konsert på min födelsedag i mars. Hade missat hennes nya skiva och när hon spelade sin första låt så rann tårarna på mig, för den träffade mig rakt i hjärtat. Absolut bästa musikupplevelsen detta år. 

23. Något du önskade dig och fick?
I "prylväg" så är jag väldigt nöjd med sakerna jag fick jämfört med önskelistan. 

24. Något du önskade dig men inte fick?
Inget som jag minns specifikt. Eller jo, jag önskade åka på festival för att se Lars Winnerbäck, men det blev inget av det trots att jag hade biljetter och sällskap. En riktigt stor besvikelse. 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Först bjöd jag mina föräldrar, min moster och min farbror och fru på kaffe och tårta på dagen (alla andra jobbade ju) eftersom de inte varit och hälsat på förut. Sen for jag till stan och åt middag på Indigo med min syster, kusin Linda och kusin Lena och sedan blev det Melissa Horn konsert på Alandica. Mycket bra födelsedag! 

26. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det absolut. 

27. Vad fick dig att må bra?
Familjen, vännerna, sol, värme och havet:
 
(allt samlat i en och samma bild ♥)


28. Vad minns du tydligast ur nyhetsflödet under 2016?
Det är väl som de flesta andra minns. Alla hemska terrorbrott och att Trump valdes till president. Så tragiskt nyhetsår. 

29. De bästa nya människorna du träffade? 
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte ens att jag träffat några nya människor detta år... Men är väldigt glad över de jag har i mitt liv redan. (och om jag nu träffat någon ny vän, så förlåt för att jag inte minns det just nu)

30. Vad har du för nyårslöften inför 2017?
Jag brukar ju inte ge några nyårslöften eftersom jag sällan kommer ihåg att hålla dem, så jag fortsätter väl med att inte ge några helt enkelt. 
 
 
1 Cicki:

skriven

Åh! Tatueringen och du och jag och Maja i båten - bäst! ❤

Svar: Vi är en oslagbar kombo helt enkelt. <3
marina

Kommentera här: