Göra sitt eget smycke

Hej och hå! Jag har tidigare slagit ett slag för Amandas underbara handgjorda smycken, www.namnsmycken.com
 
Har alltid tänkt att det skulle vara så SJUKT roligt att få testa på att göra ett smycke själv. Jag känner mig inte som en konstnärssjäl direkt, men att hamra in bokstäver är ju ändå något som jag eventuellt skulle klara av, även fast det säkert inte skulle bli särskilt rakt - det kan ju ha en charm det med. 
 
Nu har hon börjat erbjuda det också, alltså att man får komma till hennes studio på Brahegatan i Stockholm och göra sitt eget coin-smycke! Åh, här skulle ju vara den perfekta presenten till mig själv, men känner att jag kanske börjar ha gett mig själv lite fööör mycket presenter senaste tiden. 
 
Har redan flera coinsmycken av henne, bl a ett armband och ett halsband. Men, ett till kunde man ju överleva ändå. Variera sig helt enkelt. En vacker dag kanske jag har råd med det också. :) 
 
 
 
1 Frida:

skriven

Åh, gör det! Jag höll ju på med silversmide (mest silvertråd, men även en del i silverplåt) då jag bodde i Helsingfors och det var så skoj! Men en rätt dyr hobby... ;) Jag har en hel del silversmycken som jag gjort liggandes i smyckesskrinet (är tyvärr så dålig på att använda silver själv tyvärr, blir oftast guld...), så synd att de bara ligger där och samlar damm. Men du kommer inte att ångra dig om du prövar på. :)
Kram!

Kommentera här: