Kurre

Igår fick jag en hälsning från min "förstfödde" (okejdå, det är en katt, men det var min första lilla bebis ändå hälsar den här crazy catladyn) från hans husse Lasse. 
 
Kurre börjar bli gammal. Han fyller 15 år i maj och han flyttade till oss när han var 1½ år 2003 så han har ju hängt med ett tag. Nu bor han hos sin "farmor" i Sigtuna och har gjort det sedan jag och Lasse flyttade isär. Tråkigt förstås, det blir ju inte att träffa honom så ofta, nu är det flera år sen sist. 
Nu har han fått problem med tänderna. Tänkte först att det var pga att fodret var för hårt och att hans tänder börjar bli gamla, men det visade sig att han har TR, en sjukdom som kattor kan få som gör att den lilla kattkroppen "äter" upp tänderna, så på den ena sidan i nedre käken har han inga tänder kvar. Nu ska han få testa ett annat foder som är lite mer lättuggat. Problemet är bara att han är kinkig, har ätit samma foder i alla tider och det har varit måttligt populärt att försöka ge honom något annat. 
 
I övrigt är han i väldigt god kodition trots att han varit innekatt i hela sitt liv och numera lever ett stillsamt liv. 
 
Kurre kan vara den vackraste katt som finns, och han har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Den dagen han inte finns mer vill jag inte tänka på, för tänker ofta på honom trots att jag inte kan klappa honom så mycket som jag vill. 
 
En alldeles färsk bild på "gamlingen". Här ser han både sur och gammal ut. 
 
 
Här är han bara så ohyggligt fin. Världen vackraste katt! Med STOORA tassar!
 
 
 
 
Han finns förstås förevigad med sina extra tår på en av mina tatueringar också. :) 
 
 
 

Kommentera här: