Söndagslistan

Listor kan jag tycka är lite roligt emellanåt - här kommer en liten söndagslista. 

Humör idag? 

Lite svajigt har det varit senaste dagarna. Det är det här när jag slappnar av och är själv som så mycket kommer upp till ytan. Kan läsa en rubrik om tacksamhet och röras till tårar, lyssna på musik och bli rörd osv. Men annars - förväntansfull och trött, vilket inte är ett humör kanske.

Vilken svordom använder du mest? 

Pärsk! Jag tror inte ens det är en svordom, vilket är glatt, men använder den som en svordom eftersom jag uppenbarligen har en fallenhet att använda fula ord. Tack vare (eller på grund av?) min kollega Misha och chef Jerker har den etsat sig fast och den kommer heelt naturligt när jag väl behöver uttrycka jävligheten i ord. Bättre än det jag använt innan, vilket är ett könsord och är O-ER-HÖRT fult.

Äger du en podd?

Nej. Jag har tyvärr inte förstått det här med poddar. Jag ÖNSKAR verkligen att jag gillade poddar, men nej. Jag använder radio mest för att ha ett bakgrundssorl och lyssnar sällan på vad de säger om jag inte sitter i bilen där jag aktivt kan lyssna. Men alla pratar så varmt om poddar så det vore liksom kul att hänga med där. 

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? 

Ingen aning. Niklas kanske. Vet att mamma hade det som pojknamn (om det var till mig eller min syster vet jag ej) Dock har jag en kusin som heter Niklas nu, så det är ju glatt att det kom till användning. 

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Måndag-torsdag 06:30 och 06:35. Resterande dagar har jag en naturlig väckarklocka som heter Maja. Förutom mina barnfria helger då, men då vaknar jag oftast av något annat såsom pälsdjur eller liknande. 

Hur många resväskor äger du? 

Tja. Två som nog går under ordet "resväska". En stor bumling, köpt i Kinabutik i Portugal (köpte för en tjuga för att frakta hem vin och saker vi köpt på vår bröllopsresa) och en liten rackare som jag använde mycket när jag reste en del i jobbet förr i tiden när jag gjorde karriär. Alldeles för liten för en långhelg i t.ex. Barcelona, så den känns rätt värdelös nuförtiden. Oftast lånar jag väska av mamma och pappa när jag ska iväg, de verkar ha i alla möjliga storlekar och former. 

Vad gör du exakt just nu? 

Tanken var att jag skulle jobba lite med min egna firma, men bokföringsprogrammet verkar köra någon uppdatering. Hur tänkte de där, dagen innan momsredovisningen?! Så nu bloggar jag, sen ska jag stiga upp att jag inte får ont i rumpan.

Du är ledig. Umgås du helst med barn, familj eller vän? 

Jag umgås ju med mitt barn så gott som all min lediga tid, så ibland är det fint att få umgås med en vän också. Och familjen. Lagom blandning är bäst. 

När var det senast någon stötte på dig? 

Längesen. Har inte rätt "glasögon" på för sånt just nu. Har några gamla guldkorn i bakfickan som jag plockar fram ibland, men det är människor som funnits med under lååååång tid. 

Dagens planer? 

Det är fars dag och jag har bjudit F på middag då han kommer ut med lillsnorpan på eftermiddagen. Annars ska jag röra mig så lite som möjligt i huset eftersom jag storstädade igår och konstaterar att så länge man inte rör till det så hålls det fint. Och om några timmar så kommer det en naturlig "vän av oordning" hem, så jag kan ju få njuta lite tills dess.

Veckans planer? 

Jobb måndag-torsdag. Imorgon måndag har jag lite spännande på g, får se om det utmynnar i något bra. Tisdag blir det lite reikibehandling. Onsdag - på morgonen blir det läkarbesök till barnpoli med lillfröken, sen sushikväll hemma hos mig. Sen är det torsdag och "helg". Veckan lär skena som vanligt. 

Vad ser du mest framemot i veckan? 

Allt jag har planerat ser jag fram emot. Uppstigningen minst, allt rolig mest. 

Vad åt du till middag senast? 

Haha! Lördagsmiddagen för mig igår bestod av frysrens och skåpskrap. Lite pyttipanna med Ulversöägg, och några ravioli. Sköljde ner med en kall öl. Livet är så jävla glassigt ibland!

Tror du folk pratar om ryggen på dig?

Det gör de alldeles säkert. 

Är du blyg inför det motsatta könet? 

Beror på i vilken situation. 

Vad var det roligaste som hände i veckan? 

Det var en väldigt lugn vecka som mest bestod av jobb. Roligast var väl att jag fick middag hos mam och pap i onsdags när mam hämtade M från dagis och att F sedan kom ut och hängde lite. Dagis bjöd på farsdagsfrukost i torsdags som han sedan var på. 

Veckans funderingar?

Mycket som snurrar nu, både stort och smått. Men ska försöka hålla mig flytande!

Vad gjorde du för ett år sedan?

Tatuerade mig i Stockholm med världens bästa Cicki! Åh, det var en sån fin helg på så många sätt! 

Pratar du några andra språk? 

Jag har varit grym på engelska på den tiden jag jobbade mer på engelska än svenska, men den är ringrostig idag, men finns där. Finska ska vi nog inte ens nämna, så det gör jag inte då. :) 

Diskar du din egen disk?

Sällan. Sånt odiskbart i maskin förstås, men annars är det nog den som får göra jobbet.

Vad har du med dig på bion?

Godis!

Hur många timmar måste du sova för att fungera?

Ingen aning. Ibland sover jag fem ibland sju och ibland nio och jag är lika trött ändå. Osunt. 

Vad var det senaste du åt?

Frukost. En smörgås och en massa bär med naturell yoghurtkvarg, stor kopp kaffe och ett glas juice. Det är ju ändå helg, och jag hade en halvmils promenad bakom mig. 

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Skulle det bli aktuellt så skulle jag nog göra det. Vore troligen en himla häftig upplevelse!

Tycker du om att krama folk?

Älskar att kramas!

Vad är du allergisk mot?

Ingenting. Förutom konstiga beteenden bland folk.

Har du några tvångstankar? 

Nej, lite OCD-tendenser ibland, men jobbar på't.

 

Listan hittade jag hos liztigt.com



1 moster:

skriven

Intresant att läsa, du är så härlig systerdotter!

Kommentera här: