Måndagsträningen som BLEV AV!

I oktober började jag träna lite med PT. Jag kände att jag behövde göra från grunden, ordentligt, för att få ordning på min rygg som fortfarande är ond efter diskbråcket jag hade ifjol. 
Sagt och gjort. Träffade PT-Jess som jag kände lite sedan tidigare, hon är dessutom utbildad lite mer med medicinsk träning, vilket jag kände passade min skraltiga kropp. Fick mig ett träningspass som jag var väldigt duktig att köra två gånger i veckan. Ivrig som tusan och märkte snabbt förbättringen. SÅ KUL. Sen kom förkylningen i december. Mancold från helvetet som den kan kallas. Och såklart tappade jag tråden. Julen kom emot med chokladaskar och knäck, skinka och potatislåda, sillar och smetana. 

Sen. Är. Det. Så. Trögt. Att. Börja. Igen. 

Mejl från Jessica. "Dags för ny träff". Och där hade redan nya förkylningen kommit som ett brev på posten. 
Nå, nu har jag bokat ny tid nästa vecka och den ska jag FAN gå på. Få ett nytt schema och nytändning. 
Och i det där mejlet kom lite pepp om att följa med på lunch-cykling, vilket jag GJORT IDAG och klappar mig lite på axeln.

Fan, såna här inlägg hatar jag ju annars, när folk lägger ut att de tränar och är så jäkla duktiga. Men ja, här kommer pricken över i:et... 
Efter träningen ska man äta nyttig och bra mat. Jag lagade det onyttigaste på månader igårkväll, mest för att jag hade grejer i kylen. Det är kyckling, med BACON, en massa fet CREME FRAICHE och lite riktig GRÄDDA på det. PUST. Gott som tusan, men de där kalorierna jag förbrände på 30 minuters cykling fyllde jag nog på så det rann över. 
 
 
 
Och halllå. VÄDRET! Man får ju sportlovsfeeling och vill åka till stugan och vara på isen (som förmodligen inte ens håller än) och grilla korv (ja, onyttigt det med) och dricka öl (hmm, jaaa..) 
-4 grader, strååålande sol och vårkänslor i huvudet. 
 
 

Kommentera här: