Prestation: 320%

Igår tog jag mig till gymmet igen för ett pumppass. När jag är på gruppträning, så har jag "min" plats i lokalen. Även fast jag kör combat och pump i samma lokal så har jag olika platser för dem.

Igår skulle dock en tant (nej, förlåt. DAM) prompt stå 20 cm framför mig, vilket gjorde mig lite irriterad, jag var ju liksom där först (läs: Hon tog ju MIN plats!), men svalde min stolthet och orkade inte trängas, så jag flyttade till en ledig plats mitt i lokalen som visade sig vara preciiis framför instruktören (läs: Otroligt vältränad tjej, dessutom gravid, men tar chuhukt mycket vikter ändå)
 
Ja, det här gjorde ju att jag måste prestera ungefär 320% eftersom hennes naturliga synvinkel föll precis på mig. 
Mellan triceps och biceps var jag så slut så det nästan svartnade för ögonen och det kändes som jag höll på att kräkas. 
 
Eventuellt är det väl bra kanske, att ha lite extra press på sig, men nån måtta får det ju vara liksom.
 
Anpassa träningen efter form? Nej skit heller. Fullt ös, medvetslös!
 
 
Det här var tydligen mitt mantra igår.
 
 
 
1 Rosina:

skriven

Härligt med lite press på sig, nu vet du var din nya "plats" i salen är!

Svar: Mja, nja, nä. Jag gillar ju min plats! :-)
Marina

2 Frida:

skriven

Känner så väl igen det där, för jag blir likadan de gånger man tvingas stå framför instruktören... :)

Svar: Ja fy, man koncentrerar sig mer på det än att göra träningen bra. Hu och fy, är mitt betyg!
Marina

3 Rosina:

skriven

De är lite roligt det där med platser man "tar" liksom alltid sin egen och blir lite illa till mods då någon annan "tagit" den :-D

Svar: Jamen exakt. Och då tycker jag förstås att damen också borde ha haft "sin" plats, för hon har ju varit fler gånger. Nåja, nåja, man får väl försöka vara lite flexibel bara. *mutter, mutter* :)
Marina

Kommentera här: