Île-de-Bréhat

 En av mina gamla tv-favoriter är ju Plura och han är aktuell på TV3 med sitt rese/matprogram som heter "Mauros & Pluras tågluff".
 
I ett av programmen besökte de en ö utanför Frankrikes nordvästra kust som heter Île-de-Bréhat, där de cyklades runt och ooohade och aaahade just för att det var så himla vackert. Och jag blev också helt betagen - det ser verkligen hur rofyllt och vackert ut som helst. 

Trist nu att när vi var på bilsemester i somras, så rörde vi ju oss i krokarna där denna ö låg. Tänk om jag bara hade vetat om det, så hade jag bestämt att vi skulle ta en avstickare dit och njuta av en massa vackerhet. 
 
Se själva:
 
 
 
 
 
 
 
MAGISKT!
 
(Bilderna har jag förstås lånat från internetz, eftersom jag ju inte varit där än...)
 
1 Åsa:

skriven

God dammit vilken ö! Läggs till på att upplevalistan...

Svar: Ja, jag tycker det ser helt fantastiskt ut. Och bara det att cykla runt och inte åka bil. Lovely!
marina

2 mam:

skriven

Påminner nästan om bänöhamnen,den sista,en ljuvlig sommarmorgon när flundernäten ska upp,,,,längtar!

Svar: Ja, nästan. Fast kanske lite blåare vatten då. Men annars så. Och snart är vi där! :)
marina

Kommentera här: