Jinxar sovtider?

Än så länge är vi (jag) väldigt bortskämd med sömn, jag vet att det kommer att ändra, så just nu tar jag helt enkelt bara vara på lyxen så länge den varar.
 
Senaste veckan har vi fått till en ungefärlig rutin (som jag troligen jinxar bort nu)...
 
Fröken brukar somna vid midnatt ungefär (mellan 23:30-01) och sover till 04-05 ungefär, då lyfter jag över henne till vår säng och hon äter och somnar om (jag med, mysigt och nära)
Sen brukar hon vakna till igen vid 07 och äta lite till. Efter det sover vi lite till och brukar vakna vid sena 10-10:30. 
Då stiger vi upp, klär på och äter. Sen är (brukar) hon nöjd medan jag äter frukost (ja, den blir ju då mer som en lunch...)
Efter lite mer matpåfyllning lägger jag ut henne vid 12 och hon sover mellan 2-3,5 h ute i friska luften. 
 
Sen är hon vaken resten av eftermiddagen och kvällen, med et par små tupplurar för att efter det upprepa proceduren.
 
*jinx jinx*
 
Det här funkar ypperligt än så länge och jag hoppas det håller i sig ett litet tag till.
Sen är hon kanske inte är den mest sociala och glada ungen kvällstid då det mest ska hängas vid matmaskinen för att vara någorlunda nöjd, men hon har ju sina ljusglimtar hon med och det ändrar hela tiden.
 
Ja okej. Imorgon har vi läkartider från klockan 10:15. Hej och hå, det blir klocka på ringning för att komma upp i tid, så vi är i stan innan vi normalt stiger upp. 
Det gör ju inget förstås, men jag tycker inte om att väcka ett rart sovande barn. Dessutom älskar jag när vi vaknar och hon ligger och tittar med sina stora ögon och är sådär söt så jag bara ramlar genom sängen av kärlek. Gosh! Hur har vi fått en så fantastiskt söt unge?
 
Edit: Tack vare strejken (?) så blev den första läkartiden avbokad, så nu behöver vi inte vara i stan förrän 11. Alltid något! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: