Längan till advent

Jag är ju en sån sucker för advent och jul. Det är helt klart mysigaste månaden på hela året, speciellt efter en grå november. Nu har vi ju hittills haft rätt så tur med hösten och november, men vissa dagar så ligger ju den där gråa blöta filten över oss ändå och då längtar man ju liiite mer till advent och allt mysigt ljus. 
 
Häromdagen var jag och hämtade in min favoritlåda. Den som det står "JUL" på. Jag öppnade och pillade lite på alla stjärnor och glitter, men var sedan stark och plockade ner allt igen, än är det för tidigt. Har konstaterat att vi har snäppet fler fönster mot vad vi haft tidigare och jag har suttit och funderat vad som behöver införskaffas. En alldeles angenäm planering faktiskt. 
 
Men nu är det mörkt och grått och jag håller helt klart på att längta ihjäl mig att få sätta upp allt adventsfint! Tjuvstartar lite i helgen och åker till Sverige för att hänga med fina vänner och inviga årets sista månad med glögg. Känner att det är en perfekt start på årets advents- och julfirande. 
 
 
 
 
(och sen kan man ju faktiskt tänka så att när julen är över, ja då börjar det ljusna igen!)
 
 

Kommentera här: